Carrefour, cel mai mare retailer european, este încrezător în perspectivele sale din 2023, după ce a raportat marţi un flux de numerar disponibil record, de 1,26 miliarde de euro, şi o nouă creştere a profitului operaţional anual, în pofida inflaţiei ridicate, transmite Reuters.
Grupul francez Carrefour previzionează o nouă creştere în acest an a principalilor săi trei indicatori - profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA), venituri din exploatare şi flux net de numerar disponibil
Preşedintele director general Alexandre Bompard le-a spus analiştilor că firma Carrefour se aşteaptă în primul semestru din 2023 la reducerea în continuare a cheltuielilor de consum, din cauza inflaţiei ridicate.
Dar grupul crede că este bine plasat pentru a răspunde cu marca sa proprie de produse, campanii promoţionale şi de fidelizare, accelerarea expansiunii spre magazine de tip discount şi reduceri de costuri.
"Ne uităm la viitor cu încredere", a declarat Bompard, reafirmând obiectivul de a genera un flux de numerar disponibil de peste 1,7 miliarde de euro până în 2026.
Rezultatele bune şi generarea semnificativă de numerar au permis Carrefour să acorde investitorilor o creştere a dividendelor de 8%, la 0,56 euro pe acţiune, şi să lanseze un program de răscumpărare de acţiuni în valoare de 800 milioane de euro, după cele de 750 milioane de euro din 2022 şi 700 milioane de euro din 2021.
De asemenea, compania a înregistrat în 2022 o creştere de 4,6% a veniturilor din exploatare, la 2,377 miliarde de euro la rate de schimb constante, depăşind estimărilor analiştilor de 2,34 miliarde de euro.
Performanţa reflectă reducerile de costuri de un miliard de euro şi creşterea vânzărilor la magazinele deschise de peste un an cu 8,5%, la 90,81 miliarde de euro, cu majorarea cotei de piaţă în toate ţările cheie.
Acţiunile grupului francez încă sunt cu 26% sub nivelul din iulie 2017, când Alexandre Bompard a preluat conducerea Carrefour.
În noiembrie, Carrefour anunţa că până în 2026 vrea să-şi scadă costurile cu patru miliarde de euro. Această strategie va permite Carrefour să plătească dividende în numerar şi să le majoreze cu cel puţin 5% pe an, în timp ce va continua politica de răscumpărare de acţiuni şi va analiza oportunităţile de achiziţii.
Pentru a-i ajuta pe consumatorii afectaţi de creşterea costului vieţii, compania va majora ponderea produselor marcă proprie în vânzările sale de alimente la 40% în 2026, de la 33% în 2022, şi va accelera expansiunea magazinelor de tip discount pe pieţele sale cheie din Franţa şi Brazilia.
Ca rezultat, Carrefour a majorat ţinta sa anuală de investiţii la două miliarde de euro, de la un nivel anunţat anterior de 1,7 miliarde de euro, potrivit Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.