În prezent, dovada vechimii în muncă se face de ani buni pe baza adeverințelor de vechime, pe care salariații le obțin fie de la angajatori, fie de la inspecțiile teritoriale de muncă, în subsidiar și contracost.
Carnetele de muncă au fost desființate acum un deceniu, când a apărut Revisalul (registrul electronic de evidență a salariaților) și planul a fost ca acestea să ajungă la angajați prin intermediul angajatorilor, doar că lucrurile nu au decurs conform planului.
La Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, spre exemplu, sunt aproape 14.000 de carnete ce așteaptă să fie ridicate de titulari. Unii dintre aceștia sunt plecați străinătate și nu au mai lucrat în țară.
Citește și Concedii. Schimbările din 2019, valabile pentru 2020
De ce e importantă ridicarea carnetelor? Pentru că pentru perioadele cât aceste carnete au funcționat, adică până la finele lui 2010, ele asigură unica modalitate de a face dovada vechimii în muncă pentru viitorii pensionari. Cei care încă nu au aceste carnete acasă se pot interesa de ridicarea lor la inspectoratul teritorial de muncă din județul în care locuiesc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.