„Consiliile de administrație ale Grupului Carlsberg și ale Britvic PLC („Britvic”) au anunțat astăzi că au ajuns la un acord asupra condițiilor ofertei (...) făcute de Carlsberg UK, subsidiară în proporție de 100% din Carlsberg, în vederea achiziționării tuturor acțiunilor ordinare emise și care urmează să fie emise ale Britvic”, a anunțat grupul danez într-un comunicat de presă.
Achiziția Britvic, care – pe lângă mărcile proprii – îmbuteliază și produse de la americanul Pepsico pentru piața britanică, își evaluează capitalul la 3,3 miliarde de lire sterline (în jur de 3,9 miliarde de euro). Este cu 200 de milioane de lire sterline mai mult decât oferta anterioară a Carlsberg de la jumătatea lunii iunie, care a evaluat capitalul la puțin peste 3,1 miliarde de lire sterline.
Acționarilor Britvic li se oferă o primă de 7,9% față de prețul de închidere de vineri și cu peste 36% față de prețul acțiunilor de acum o lună. Britvic produce în special sucuri marca Robinsons, băuturi nealcoolice Tango și siropuri Teisseire.
Dacă includem, în special, datoriile grupului Britvic de aproape 700 de milioane de lire la 31 martie, valoarea totală a companiei ajunge la 4,1 miliarde de lire (4,8 miliarde de euro).
O afacere bună
„Tranzacția propusă creează un grup internațional extins, bine plasat pentru a profita de oportunitățile de creștere din mai multe sectoare ale băuturilor”, a declarat Ian Durant, președintele Consiliului de Administrație al Britvic, într-un comunicat de presă publicat pe Bursa de Valori din Londra.
„Important este că, pentru a rămâne competitiv pe o piață modelată de tendința de consolidare în creștere a partenerilor de îmbuteliere, acordul Carlsberg cu PepsiCo oferă grupului combinat o platformă puternică”, a adăugat el.
PepsiCo a „acceptat să renunțe la clauza de schimbare a controlului” cuprinsă în contractul său cu compania britanică și care ar fi putut însemna încetarea acordului său de îmbuteliere cu Britvic, subliniază comunicatul de presă.
De asemenea, Britvic a publicat luni o cifră de afaceri în creștere cu 6,3%, la peste 500 de milioane de lire sterline, pentru trimestrul al treilea întârziat încheiat la sfârșitul lunii iunie, considerând că „cererea pentru mărcile noastre rămâne puternică, pe măsură ce intrăm în perioada cheie de tranzacționare de vară”, potrivit la o declarație separată.
Dar piața se aștepta la mai bine și, în ciuda progresului său, acțiunile Britvic ar fi putut crește și mai mult, potrivit Richard Hunter, analist la Interactive Investor, adăugând că acest lucru „lasă potențial ușa întredeschisă către noile evoluții privind „achiziția propusă”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.