Shin Kukimoto, adjunctul procurorului şef din Tokyo, le-a declarat jurnaliştilor că nu poate preciza dacă autorităţile intenţionează să extindă perioada de detenţie. Vineri se va încheia perioada de detenţie pentru Ghosn, iar procurorii pot solicita tribunalului prelungirea arestului cu încă zece zile, dar la sfârşitul acestui interval trebuie să decidă dacă va fi eliberat sau va fi pus sub acuzaţie.
Nissan a organizat săptămâna trecută o conferinţă de presă la sediul său de la Yokohama, la periferia capitalei Tokyo, ocazie cu care a informat că preşedintele Consiliului de Administraţie, Carlos Ghosn, "timp de mai mulţi ani", a declarat la Fisc venituri inferioare valorii reale. Conform rezultatelor unei anchete interne, "au fost descoperite alte nereguli, precum utilizarea bunurilor companiei în scopuri personale", a informat grupul auto japonez.
Nissan a precizat că a furnizat informaţii procurorilor şi cooperează cu aceştia la anchetă.
Procurorii japonezi susţin că Carlos Ghosn şi Greg Kelly (un fost director de la Nissan arestat împreună cu Carlos Ghosn) au conspirat pentru a subestima, cu aproximativ jumătate, remuneraţia de 10 miliarde yeni (88 milioane de dolari) pe care Ghosn a primit-o timp de cinci ani, începând din 2010. La rândul său, Nissan l-a acuzat pe Carlos Ghosn de alte infracţiuni, precum utilizarea bunurilor companiei în interes personal.
Înlăturarea lui Ghosn reprezintă o prăbuşire spectaculoasă pentru omul care a salvat Nissan de la faliment. În plus, înlăturarea lui Ghosn pune sub semnul întrebării viitorul alianţei Renault-Nissan, un proiect conceput şi pilotat de Ghosn, care intenţiona să consolideze alianţa prin legături mai strânse între cei doi constructori.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.