"Şi în anul 2020, opţiunea cea mai votată privind destinaţia de vacanţă este relaxarea la plajă: 63% dintre româncele participante la studiu îşi doresc acest lucru. Nu la fel de populare ca anul trecut, dar încă pe locul al doilea sunt călătoriile în România, iar contrar percepţiei generale, după multe alte opţiuni, 20% dintre femei şi-ar dori o vacanţă într-un centru de relaxare (Spa)", relevă analiza citată.
Studiul realizat de echipa motorului gratuit de căutare pentru călătorii momondo.ro arată că indiferent care este destinaţia aleasă, 63% dintre respondenţii de sex feminin au declarat că se pregătesc pentru următoarea călătorie mai ales citind ştiri despre locaţia respectivă.
De asemenea, atunci când urmează să plece într-o călătorie în interes de serviciu, 81% dintre femei obişnuiesc să combine această deplasare şi cu câteva zile de vacanţă.
În ceea ce priveşte cazarea, majoritatea femeilor preferă să stea într-un hotel atunci când sunt departe de casă, fie pentru doar câteva zile (72%) sau pentru cel puţin o săptămână (74%). Mai puţin de jumătate aleg să închirieze o cameră sau un apartament (30%, respectiv 34%). În afara acestor cheltuieli cu cazarea (şi a celor privind transportul până în locaţia de vacanţă), cele mai multe femei (56%) cheltuie banii pe diverse cumpărături, precum hainele sau suvenirurile. O altă parte importantă din bugetul de vacanţă este alocată mâncatului în oraş şi activităţilor culturale (spectacole de teatru, vizite la muzee etc.).
Marile companii aeriene nu vor alte taxe. Dar cer un control sporit
Potrivit studiului citat, smartphone-ul este folosit intens în timpul unei vacanţe, mai ales pentru căutarea anumitor locaţii (GPS): 73% dintre participanţii de sex feminin au declarat că îl folosesc în acest scop. Alte motive sunt consultarea stării vremii din locul în care se află (71%), informarea despre activităţi sau atracţii turistice (60%), căutarea sau rezervarea unei unităţi de cazare (60%) şi abia apoi postarea fotografiilor din vacanţă pe social media (58%). În legătură cu acest ultim aspect, 41% dintre femei au declarat că au renunţat în mod deliberat la contactul cu social media în timpul vacanţei, iar încă 10% dintre ele şi-ar dori să facă asta. Dintre toate participantele la sondaj 2% nu folosesc social media nici în timpul unei vacanţe şi nici în afara ei, se menţionează studiul realizat de momondo.ro.
Studiul a fost realizat pe datele colectate în ianuarie 2020 printr-un sondaj online în rândul a 25.200 de persoane din 24 de ţări, dintre care 1.000 români cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, din zone geografice diferite.
momondo.ro este un motor de căutare gratuit care compară cele mai bune oferte pentru bilete de avion, hoteluri şi închirieri auto la nivel global.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.