Cele mai multe cazuri de mită au fost înregistrate, în prima jumătate din 2019, în Spitalul Universitar de Urgență-București, fiind urmat de Spitalul de Urgență Brăila, potrivit unei sinteze realizate de Anti-Bribery Synergy, ce include răspunsurile pacienților privind mita în spitale.
Cele mai multe cazuri de mită, respectiv 153, au fost înregistrate în cadrul Spitalului Universitar de Urgență din București, arată datele portalului Anti-Bribery Synergy, care a publicat prima sinteză a unui indicator utilizat pentru monitorizarea performanțelor operaționale în domeniul prevenirii și combaterii mitei în spitalele din România.
Sinteza are în vedere date colectate prin răspunsul afirmativ al pacienților la întrebarea: “Vi s-au solicitat bani sau atenții de către medici sau asistente?” din cadrul Mecanismului de Feedback al Ministerului Sănătații pentru fiecare lună calendaristică în intervalul ianuarie 2019 – iulie 2019 (http://www.ms.ro/organizare/compartimentul-de-integritate-2/#tab-id-5).
Potrivit datelor Anti-Bribery Synergy, în contextul acestei întrebări, 153 de pacienți au răspuns afirmativ, precizând că li s-au solicitat bani sau atenții de către medicii sau asistentele în cadrul Spitalului Universitar de Urgență, București.
Pe locul 2 în acest clasament se află Spitalul de Urgență Brăila, unde 147 de persoane au afirmat că le-au fost solicitați bani sau atenții.
Pe locul 3 se află o altă unitate medicală din Capitală, respectiv Spitalul Clinic de Urgență Sf. Ioan, în cadrul căruia 98 de persoane au precizat că le-au fost solicitați bani sau atenții de către medicii sau asistentele unității.
Topul este completat de alte cinci spitale bucureștene, despre care pacienții au afirmat că li s-a cerut mită.
Spitalul Clinic Filantropia, cu 95 de răspunsuri afirmative din partea pacienților, Institutului de Boli Infecțioase „Dr. Matei Balș” cu 91, Institutul Clinic Fundeni cu 87, Institutul Oncologic Prof. Dr. Al. Trestioreanu cu 83 răspunsuri afirmative și Institutul Național pentru Sănătatea Mamei și Copilului Allesandrescu Rusescu cu 80 de pacienți care au răspuns afirmativ la întrebarea legată de mită, potrivit datelor Anti-Bribery Synergy.
Jaful secolului. Inimaginabilă suma pe care au putut sa o fure
La polul opus al clasamentului, unde nicio persoană nu a raportat faptul că că i-au fost solicitați bani sau atenții de către medicii sau asistentele vreunei unități medicale, se află spitale precum Centrul Medical de Evaluare, Terapie Educatie Medicala Specifică și Recuperare pentru Copii si Tineri – Buziaş (TM), CETTT Sf Stelian– Bucureşti, Institutul Național de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice Prof. Dr. N. Paulescu - București, Sanatoriul de Pneumoftiziologie Brad – Brad (HD), Spitalul Psihiatrie Cronici Siret – Siret (SV), arată datele Anti-Bribery Synergy.
Mecanismul de feedback este un instrument de monitorizare cu privire la calitatea serviciilor a 352 spitale publice din Romania și este reprezentat de un chestionar aplicat prin SMS sau Web ce cuprinde un set de 10 intrebări:
1. Cât de mulțumit sunteți de serviciile medicale oferite de spital?
2. Cât de mulțumit sunteți de activitatea și implicarea medicului?
3. Cât de mulțumit sunteți de curățenia din spital?
4. A fost nevoie să cumpărați medicamente sau alte materiale sanitare?
5. Cât de mulțumit sunteți de activitatea și implicarea asistentelor medicale?
6. Ați primit explicații clare cu privire la diagnostic și tratament?
7. Ați recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?
8. Starea dumneavoastră de sănătate este mai bună după externare?
9. Vi s-au solicitat bani sau atenții de către medici sau asistente?
10. Doriți să raportați responsabilului anticorupție al Ministerului Sănătății faptul că vi s-au solicitat bani sau atenții?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.