Johnson & Johnson, gigantul farmaceutic și al bunurilor de larg consum, a dezvoltat cel de-al treilea vaccin autorizat pentru utilizare în SUA și Europa. Acesta ocupă locul 1 în rândul companiilor din domeniul sănătății și numărul 34 în general pe lista Global 2000 2021, notează Forbes.
Acțiunile companiei au crescut constant în ultimele șase luni, în ciuda unei pauze de 10 zile în lansarea vaccinului în aprilie din cauza raportărilor legate de formarea de cheaguri de sânge, un fenomen rar care ar fi asociat vaccinului. După două audieri ale comitetului, Administrația pentru Alimente și Medicamente din SUA (CD C) a reafirmat decizia de a face vaccinul J&J disponibil pentru oricine cu vârsta de peste 18 ani din SUA. J&J a promis că nu va obține profit din vaccinul său cu doză unică, pe fondul pandemiei, ci din afaceri cu produse farmaceutice, unitatea de consum și grupul de dispozitive medicale care au avut rezultate bune în ultimul an. Veniturile J & J au crescut cu 6%, până la 82,6 miliarde de dolari în 2020.
Impactul financiar al producerii unui vaccin Covid-19 a fost uneori complicat. Pfizer, care a dezvoltat primul vaccin Covid-19 autorizat în SUA în parteneriat cu compania germană BioNTech, ajunge pe locul 3 din listă. Într-un raport de venituri publicat în mai, Pfizer a spus că vaccinul său a adus venituri globale de 3,5 miliarde de dolari în primele trei luni ale anului. Dar acest lucru nu a ajutat acțiunile Pfizer, care se tranzacționează la același nivel ca acum doi ani. Vaccinul Covid-19 al lui Sanofi este încă în curs de dezvoltare, dar acest lucru nu a împiedicat compania să urce 45 de locuri în lista globală ajungând numărul 7 în clasament.
Industria farmaceutică din România a ajuns la un maxim istoric
Dincolo de companiile medicale și farmaceutice, marii asigurători din SUA au ieșit câștigători, de asemenea, din pandemie. În timp ce profiturile au scăzut inițial pe măsură ce pacienții au rămas acasă sub diferite restricții, la sfârșitul anului au revenit. Scaderea cotelor de ingrijire electiva în timpul pandemiei a redus cheltuielile de ingrijire a sănătății și a contribuit la câștiguri care sunt de doua ori mai mari decât cele obținute anul trecut.
UnitedHealth Group este cel mai mare asigurător din America - și numărul 21 în general - urmat de Cigna, pe locul 53 în general. Cigna a văzut creșterea costurilor în al patrulea trimestru al anului 2020, când oamenii au început să caute tratamente pe care le-au întârziat la începutul pandemiei. Pe termen scurt, „restricțiile au însemnat că procedurile elective și consultările au fost mult reduse și, ulterior, volumele de cereri s-au redus”, potrivit unui raport Deloitte. Dar, în general, compania a mers bine: profiturile sale au crescut cu 67%, de la 5,1 miliarde de dolari în 2019 la 8,5 miliarde de dolari în 2020.
Ce va aduce 2021 pentru industria medicală? Experții de la Commonwealth Fund cred că mișcarea către îngrijirea bazată pe valoare din industria asigurărilor va continua să se accelereze. Între timp, companiile farmaceutice vor urmări să vadă ce vaccinuri Covid-19 primesc aprobarea completă în următoarele luni. „Inovația Biopharma a progresat într-un ritm uimitor în 2020”, au scris analiștii McKinsey într-o postare recentă pe blog. „Lecțiile pe care companiile le învață și acționează în cooncordanță cu acestea, din acest an extraordinar ar putea determina succesul lor pentru anii următori.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.