Dacia îşi păstrează poziţia de top, chiar dacă a crescut doar cu 6%, sectoarele retail, bancar şi petrol şi gaze fiind cele care domină clasamentul.
"Sporul este de patru ori mai mare decât creşterea de 4,1% a economiei româneşti în ansamblu - încă o confirmare că brandurile puternice depăşesc în performanţă restul economiei", arată raportul.
60% dintre brandurile din clasament au fost create şi dezvoltate în ultimii 30 de ani de sectorul privat.
"Brandurile puternice cresc cu mult peste ritmul economiei naţionale, iar companiile cu branduri puternice creează valoare chiar şi când creşterea economică încetineşte. Se conturează o dinamică solidă a brandurilor româneşti de top, care le pregăteşte pentru provocările viitorului", spune David Haigh, CEO Brand Finance.
Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obţine un proprietar prin licenţierea brandului pe piaţa liberă. Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanţei unui brand în raport cu competiţia.
Noul brand de țară: ariile protejate. Avem o strategie care va da roade
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.