Care este bilanțul ecologic al unei mașini electrice

Oana Pavelescu |
Data publicării:
Cu adevărat mașinile electrice sunt mai puțin poluante
Cu adevărat mașinile electrice sunt mai puțin poluante

Ca să știm dacă merită să trecem la mașinile electrice trebuie să facem calcule care stabilesc gradul de poluare pe care procesul de fabricație al acestora astfel încât să vedem dacă este rentabil din punct de vedere ecologic.

Bilanțul poate fi împărțit în două: cel al fabricării caroseriei mașinii, care este mai mult sau mai puțin același ca pentru o mașină cu motor cu combustie dintr-o anumită gamă, și cel al bateriei.

"În cazul vehiculelor electrice, bateria cântărește foarte mult în bilanț, deoarece necesită multe metale diferite și este foarte energointensivă la fabricare", explică Nicolas Meunier, consultant în mobilitate la Carbone 4.

De fapt, ponderea fabricării bateriilor variază considerabil în funcție de mărimea instalațiilor de producție și de proveniența energiei necesare pentru fabricarea acestora. "Trebuie remarcat faptul că aproape 65% din bateriile pentru electromobilitate sunt fabricate în China, folosind electricitate cu un consum ridicat de carbon, în special din utilizarea gazului și a cărbunelui",  accentuat consultantul.

Timpul de așteptare pentru o Dacia Sondero a crescut

Potrivit unui raport realizat de Carbone 4, în Franța, amprenta de carbon a unui automobil electric cu 3 uși vândut în 2020 va fi în medie de 81 g de dioxid de carbon (CO2) pe kilometru parcurs. Aceasta include 34 g CO2 /km de la fabricarea bateriei, 33 de la caroseria mașinii, iar restul de 14 g sunt împărțite în mod egal între utilizarea vehiculului și gestionarea la sfârșitul ciclului de viață. În comparație, amprenta unui vehicul cu combustie atinge un maxim de 222 g CO2 /km. Așadar concluzia este una evidentă, mașinile electrice poluează mult mai puțin decât cele cu combustie internă.

Cu toate acestea, subliniază Nicolas Meunier, "dacă vom continua să creștem autonomia vehiculelor electrice și, prin urmare, dimensiunea bateriilor, costul de construcție al acestora va crește în consecință. Deci nu mai funcționează! Există și alte probleme de mediu legate de extracția resurselor necesare pentru fabricarea lor, cum ar fi cuprul, manganul, cobaltul sau litiul. Toate acestea reprezintă un stimulent pentru a reduce la minimum dimensiunea bateriilor. "

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9761
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.7849
Diferența 0.0006
Zi precendentă 4.7843
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9761 RON
USD flag1 USD = 4.7849 RON
GBP flag1 GBP = 5.9466 RON
CHF flag1 CHF = 5.2707 RON
AUD flag1 AUD = 2.9790 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3203 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0310 RON
NOK flag1 NOK = 0.4231 RON
SEK flag1 SEK = 0.4340 RON
XAU flag1 XAU = 427.4000 RON
Monede Crypto
1 BTC = 499232.35RON
1 ETH = 15540.64RON
1 LTC = 607.83RON
1 XRP = 14.83RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17013.030.05%
BET-BK3193.06-0.02%
BET-EF924.14-0.03%
BET-FI62958.960.93%
BET-NG1228.45-0.03%
BET-TR37516.560.05%
BET-TRN36466.020.05%
BET-XT1467.600.10%
BET-XT-TR3181.400.10%
BET-XT-TRN3098.890.10%
BETAeRO885.200.27%
BETPlus2513.370.03%
RTL37916.880.08%

Opinii

Profesorul de economie Mircea Coșea
Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel