Costurile vor fi suportate de asigurat, iar valabilitatea cardului duplicat nu o va putea depăși pe cea a cardului inițial. Duplicatul va putea fi eliberat în următoarele situații:
- pierdere, furt, deteriorare;
- modficarea datelor personale de indentificare;
- alte situații justificate.
Cheltuielile sunt suportate de către cel care face solicitarea și sunt aceleași pe care la plătește CNAS către furnizorul cardului european. Costurile vor fi comunicate către casele de asigurări de sănătate care au obligația de a le publica pe site-urile lor, împreună cu numărul contului în care se poate efectua plata.
Citește și Asigurare sau card european de sănătate? Ce e mai bine în călătorie
Solicitarea de eliberare a cardului european duplicat se va face în baza unei cereri completată și semnată de asigurat. Cererea va fi adresată casei de asigurări de sănătate în a cărei evidență se află asiguratul. Documentele necesare pentru depunerea cererii în cazul în care cardul a fost pierdut, furat, deteriorat sau pentru alte sitații justificate:
- copia actului de identitate;
- dovada plății contravalorii cardului european duplicat.
Documentele necesare pentru depunerea cererii în cazul în care titularul cardului și-a schimbat datele de indentificare personală:
- copia actului de indentitate sau a altor acte doveditoare din care să reiasă modficarea datelor de indentificare;
- cardul european emis inițial;
- dovada plății contravalorii cardului european duplicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.