Executivul a aprobat în şedinţa de marţi a treia modalitate de efectuare a plăţilor din ajutorul de încălzire, respectiv plata online, a anunţat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, la briefingul de la finalul şedinţei de Guvern.
"Guvernul a aprobat astăzi, prin ordonanţă, cea de-a treia modalitate de a efectua plăţi din ajutorul de încălzire. Este vorba de plata online, care va fi şi va funcţiona pentru ca beneficiarii să poată să efectueze aceste plăţi de la locul de domiciliu. Practic, vor putea accesa aplicaţia informatică prin introducerea codului, seriei pe care o are cardul de energie şi apoi a celor trei documente cu care ne-am obişnuit pentru efectuarea plăţilor şi care sunt necesare pentru a putea deconta banii pe care îi are alocaţi din ajutorul de încălzire, respectiv cartea de identitate, cardul de energie şi factura justificativă privind datoria faţă de furnizorul de energie. Acestea se vor trimite în aplicaţia informatică împreună cu poşta electronică oficială, adică adresa de email a beneficiarului", a explicat Boloş.
Acesta a adăugat că beneficiarul va primi un mesaj automat că documentele au fost recepţionate de Poşta Română şi după aceea va avea loc procesul de verificare a documentelor primite, în termen de maximum 5 zile. Dacă operaţiunea este aprobată şi documentele sunt în regulă, se va primi, tot prin poştă electronică, pe adresa de email comunicată, dovada serviciilor de mandat poştal.
"În acest fel, avem trei modalităţi de efectuare a plăţilor din ajutorul de încălzire de către beneficiari. Prima modalitate, care este deja cunoscută, este cea prin prezentare la oficiul poştal, a doua modalitate direct la poştaş, atunci când acesta se deplasează în localitatea de domiciliu a beneficiarului şi, începând de astăzi, cea de-a treia modalitate, şi anume prin intermediul serviciilor electronice, plăţilor online pe care Guvernul a aprobat-o", a punctat ministrul.
Marcel Boloş a reiterat că datele rămân aceleaşi, respectiv 1 februarie începerea distribuirii cardurilor de energie prin intermediul Poştei Române, 15 februarie data în care va avea loc transferul banilor de la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene la Poşta Română, pentru a se putea efectua plăţile necesare din acest ajutor. Începând cu data de 20 februarie se vor putea efectua plăţile prin servicii de mandat poştal.
"Acestea sunt datele pe care le avem şi mecanismele pe care le-am aprobat: patru milioane de beneficiari, cinci miliarde de lei, adică un miliard de euro este bugetul acestei scheme naţionale pe care o avem în derulare. (...) Practic, în acest fel, cardul de energie ajunge direct la beneficiarii care sunt prevăzuţi în listă şi, după cum deja se cunoaşte locul de consum, respectiv gospodăria, este cea care face obiectul acordării acestui ajutor de sprijin, cu valoare de 1.400 de lei în cele 2 tranşe, tranşa din luna februarie şi tranşa din luna septembrie 2023", a precizat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.