"În momentul în care introduci taxare pe kilometru, obiectiv asumat la nivelul Comisiei Europene, pe autostrăzi, acest sistem de taxare este incompatibil cu vigneta. Eu cred că tipul acesta de taxare ar trebui implementat în România după ce oferta din partea statului român de circulaţie pe autostradă va depăşi 1.000 de kilometri, probabil minim 1.500 de kilometri. La o ofertă atât de redusă încă ar fi neeconomicos din punct de vedere financiar să eliminăm vigneta şi să introducem sistem de taxare", a spus marţi ministrul, după audierile din comisia de specialitate din Camera Deputaţilor.
El a admis că, la un moment dat, se va introduce sistemul de taxare pentru autostrăzi, în funcţie de cât se circulă.
"Mai devreme sau mai târziu se va introduce taxarea pe autostrăzi în mod exclusiv în funcţie de cât se circulă pe ele, după modelul utilizatorul plăteşte. Eu cred că înainte de a avea 1.500 de kilometri de autostradă în circulaţie nu ar trebui să schimbăm actualul model de taxare", a subliniat ministrul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.