În sistemul public de pensii plata pensiei se face lunar, în funcţie de opţiunea pensionarului:
Plata drepturilor de pensie prin intermediul CN Poșta Romana SA se face astfel:
Plăţi curente
• 1 – 15 ale lunii – la domiciliul beneficiarilor;
• pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de 2 zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective .
Plăţi restante
• 11 – 15 ale lunii – la domiciliul beneficiarilor
• pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de 2 zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective.
Plata prin conturi curente sau conturi de card se face începând din data de 12, dar nu mai târziu de data de 13 a lunii.
Documentul de informare (talonul mov) se transmite între 1 – 15 ale lunii – la domiciliul beneficiarilor.
Pentru pensionarii avizaţi la domiciliu documentul de informare se poate ridica de la ghişeele poştale, în termen de 2 zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective.
***
Persoanele care locuiesc în străinătate şi solicită plata drepturilor de pensie în sistemul public din România prin intermediul unui mandatar, trebuie sa depună o procură specială la casa teritorială de pensii din raza de domiciliu a mandatarului sau de la ultimul loc de asigurare al titularului. Procura specială se autentifică conform prevederilor legale în vigoare, în următoarele condiţii:
- de către misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României, în măsura în care legile şi reglementările statului de reşedinţă sau acordurile bilaterale nu se opun;
- de către notarii publici de pe teritoriul României, atât în cazul cetăţenilor români, cât şi în cazul cetăţenilor străini;
- de către notarii publici dintr-o altă ţară, în cazul statelor semnatare ale Convenţiei cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, în cazul cetăţenilor români şi străini stabiliţi în străinătate. În acest caz, procura este valabilă numai dacă este însoţită de apostila eliberată de către autoritatea competentă, potrivit legislaţiei naţionale a statului din care emană documentul.
- de către notarii publici dintr-o ţară, în condiţiile prevăzute în tratatele sau convenţiile de asistenţă juridică bilaterală la care România este parte.
Sursa: Casa de Pensii a judeţului Prahova
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.