Iar obiectivul este de a pregăti plantele aromatice indispensabile industriei parfumurilor pentru schimbările climatice. Ideea lansată de Interstellar Lab a plăcut unuia dintre liderii de piață în arome și parfumuri, compania franceză Robertet.
Lung de 11 metri, la de cinci și înalt de șase, BioPod-ul în formă de ou este luminat de LED-uri ce oferă celor 100 metri pătrați de spațiu interior o lumină violetă. Ea permite testarea și cultivarea rezistenței plantelor. În acest cocon, inspirat de un sistem dezvoltat pentru NASA, Interstellar Lab reproduce climate la cerere într-un circuit semiînchis. „Este o seră pe steroizi”, râde Barbara Belvisi, CEO-ul start-up-ului și autorul acestei afaceri.
„Două computere conectate la senzori gestionează temperatura, umiditatea, lumina, nivelul de oxigen”, a explicat ea. Într-o carcasă acoperită cu o cupolă transparentă, BioPod-ul găzduiește un rezervor de apă de 500 de litri, conecatat la o baterie cu o durată de viață de trei până la șase luni, în funcție de clima dorită. Dispozitivul monitorizează și dozele de CO2 necesare pentru creșterea plantelor.În câteva luni, un BioPod va fi instalat la Grasse, în sud-estul Franței.
Robertet, care proiectează parfumuri și arome naturale pentru cele mai mari mărci precum Chanel, Dior, Hermès și marile grupuri de produse lactate și apă (care nu doresc să fie numite), a investit un milion de euro în cinci ani pentru achiziția unei astfel de sere și sistemul său de management. „Acest lucru ne va permite să reducem timpul de cercetare cu patru sau cinci ani”, a declarat pentru AFP Julien Maubert, directorul diviziei de materii prime de la Robertet.
Pentru directorul general al grupului, Jérôme Bruhat, „perturbarea climatică este o situație nouă” și „în calitate de industriaș, întrebarea este cum gestionăm riscul” de a ne pierde materiile prime.
Problema climatică și randamentul
„Va fi încă viabil peste zece ani, peste douăzeci de ani, peste treizeci de ani?” se întreabă Julien Maubert. Problema este crucială pentru afacerea de familie fondată în 1850. „Trebuie să găsim speciile potrivite sau să pregătim o specie care cere mai puțină apă și care rezistă la mai multă căldură”, spune el. „Trandafirii trebuie să existe și peste 50 de ani și cu mai puține chimicale introduse la rădăcina lor”, a adăugat Bruhat.
Astfel, pentru a face față pericolelor climatice, grupul își diversifică sursele de aprovizionare și furnizorii din întreaga lume: iasomia provine din Turcia și Egipt, vetiverul din Haiti, trandafirul din Bulgaria, Turcia dar și din Grasse, capitala parfumului.
Și concentrați-vă pe BioPod: este „un instrument care ne va permite să studiem rezistența plantei la lipsa de apă, la căldură”, asigură Julien Maubert, ideea este „să avem specii mai rezistente la provocările climatice dar și specii. cu randament mai bun. În prezent, sunt necesare 3 tone de trandafiri pentru a face un litru de ulei esențial.
Parfumurile naturale, specialitatea lui Robertet, reprezinta mai putin de 10% din piata parfumurilor, potrivit domnului Bruhat. Grupul are o experiență de peste 150 de ani, iar în prima jumătate a anului curent, a înregistrat o cifră de afaceri de 376 de milioane de euro.
Robertet este primul client care a cumpărat un BioPod de la Interstellar Lab. Start-up-ul, care are în prezent 33 de angajați, este susținut de France 2030, planul de investiții de stat. Interstellar Lab a strâns și 7 milioane de euro de la persoane private, fonduri și BpiFrance, banca publică de investiții franceză. „Obiectivul este de a vinde 500 de BioPods și de a urmări o IPO în cinci ani”, spune CEO Barbara Belvisi cu încredere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.