"Sunt semnale foarte bune din piață, există și companii care investesc în pregătire. Există, din păcate, și instituții financiare care cheltuie câteva zeci de lei pe an pentru un specialist, ceea ce înseamnă că nu privesc cu atenție către formarea profesională, mai ales așa cum s-a spus mai devreme. Este un cadru legislativ în continuă schimbare. Sunt multe reglementări noi în fiecare an, nu doar la nivel național și european. Și atunci pregătirea continuă devine un 'must', nu vorbim de o opțiune, pentru că trebuie să ne punem la curent cu toate schimbările care se fac", a explicat Cătălin Câmpeanu, Director General Adjunct la ISF.
Val Vâlcu a intervenit cu o observație.
"Cred că m-au sunat o dată pe lună câte o bancă și m-au întrebat acele spamuri. Am fost întrebat dacă nu doresc un credit. Nimeni nu mi-a propus să pun 1.000 lei într-o investiție".
"Într-un fel ce ați spus se leaga foarte bine de ce am spus aici. Pentru că aici vorbim de două lucruri. De un target pe care ei îl au și, atunci, poate ar trebui să lucrăm și la el. În al doilea rând, poate vorbim și despre pregătirea persoanei care v-a sunat. S-ar putea să fie deficitară în anumite domenii, s-ar putea să nu fie bine pregătită", a răspuns Câmpeanu.
Cătălin Câmpeanu - ISF: Educația financiară este necesară indiferent cât de bogați sau de săraci suntem
"Institutul de Studii Financiare a făcut un studiu asupra percepției populației cu privire la domeniul asigurărilor, pensiilor private și investițiilor financiare. Doar câteva date am să vă prezint astăzi. Noi o să-l prezentăm public mult mai amplu. De ce mi-am dorit să fac acest lucru? S-a vorbit mult astăzi despre educație financiară și domnul ministru Burduja și domnul parlamentar Năsui s-au referit la educație financiară.
Fără educația financiară putem deveni doar mai săraci
Pot să vă spun că educația financiară este necesară indiferent de cât de bogați sau săraci suntem. De fapt, fără ea putem deveni doar mai săraci. Asta este sigur. Și atunci ne adresam tuturor. De ce vreau să vă prezint câteva date? Pentru că acest domeniu este bine adresat în acest moment de ceea ce înseamnă autorități, cel puțin pe piața financiar nebancar. Ne-am remodelat strategia având ca pilon principal educația financiară. Putem primi mai mult sprijin din partea pieței. Este un interes comun. Toată lumea își dorește să creștem acest grad de educație financiară, nu doar de educație financiară și cel de incluziune financiară.
Acum trebuie să vedem unde stăm și cum vede populația generală produsele pieței financiare nebancare. Noi activăm pe piața financiară nebancară, ne-am limitat la el. O să vă prezint doar câteva date despre ce înseamnă notorietatea produselor financiare, cum, cine a auzit lumea despre ele? Utilizarea lor în ultimii trei ani și utilizarea în prezent.
Noi am definit 10 produse financiar nebancare, iar aici o să vedeți că 25% dintre respondenți au zis că au auzit despre toate cele 10 produse financiare, tot cam 25-26% au auzit doar de 9 din 10. Undeva la 51% suntem cei care au un nivel bun de informare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.