Agenţia Federală de Reglementare a Comerţului (FTC) şi-a încheiat ancheta începută în martie 2018, conchizând că fostul cabinet de consultanţă politică "recoltase informaţiile personale a zeci de milioane de utilizatori de Facebook pentru a realiza profiluri ale alegătorilor cu scopul de a-i transforma în ţinte".
Aceste concluzii date publicităţii la 4 decembrie nu surprind după publicarea de către Facebook a rezultatelor unei anchete interne din 2018.
Firma britanică, care a lucrat cu echipa de campanie a lui Donald Trump pentru alegerile prezidenţiale în 2016, a fost dizolvat în 2018, după izbucnirea scandalului.
Cambridge Analytica propunea utilizatorilor reţelei un "test de personalitate" în termeni "falşi şi înşelători", afirmând în special că nu va difuza numele persoanelor şi nici informaţii care să permită identificarea acestora.
Scandalul a izbucnit în urma dezvăluirilor unor lansatori de alertă în presă care explicau că firma crease profiluri psihologice a milioane de persoane, fără ştirea lor, datorită analizei datelor, cu scopul de a prevedea comportamentul lor şi a-l influenţa.
Chestionarul a fost descărcat de 270.000 de persoane, dar aplicaţia a recoltat de asemenea informaţiile despre contactele lor.
FTC nu a indicat ce urmări intenţionează să dea concluziilor sale. Ea a interzis defunctei întreprinderi să mintă asupra manierei de a trata datele personale.
În cursul acestui an, regulatorul negociase deja un acord cu fostul patron, Alexander Nix, şi cu dezvoltatorul Aleksandr Kogan, pe care îi obligase să suprime sau să distrugă toate informaţiile personale pe care le-au acumulat.
În 2018, Cambridge Analytica afirmase că a fost ruinată de "numeroase acuzaţii fără fundament". Ea a fost implicată de asemenea în campania britanică pentru Brexit în 2016.
Ancheta internă a Facebook stabilise că datele a 87 de milioane de utilizatori americani şi străini fuseseră compromise de firmă ale cărei practici îi încălcau regulamentul.
Facebook a plătit o amendă record de 5 miliarde de dolari în această vară pentru proasta sa gestionare a datelor private ale utilizatorilor săi şi a acceptat să facă unele schimbări de guvernanţă negociate cu FTC.
Un alt lucru care trezește neliniștea este acela că, Steve Bannon, strategul șef al campaniei electorale a lui Trump în 2016, și care are legături strânse cu Cambridge Analytica, este acum din nou implicat în campania electorală a președintelui american.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.