Cele mai recente date ale site-ul de statistici din domeniul auto, Recurrent, cu sediul în Seattle, indică faptul că, atunci când vremea se încălzește foarte tare, vehiculele electrice ar putea pierde aproape o treime din autonomia declarată. Deși Recurrent nu a dat nume de mărci, aceasta spune că unele vehicule au înregistrat o scădere a autonomiei de 31% atunci când temperaturile au depășit 38 grade Celsius.
Recurrent este aceeași companie care anul trecut a constatat că temperaturile de îngheț au un efect aproape identic cu cele de căldură excesivă asupra bateriilor mașinilor electrice. Atât Ford Mustang Mach-E, cât și Volkswagen ID.4 au înregistrat scăderi ale autonomiei de 30 de procente atunci când temperaturile au scăzut sub 30 un grad Celsius. În același timp, trebuie remarcat faptul că temperaturile mai puțin extreme au o influență foarte mică asupra autonomiei bateriei.
Cauza scăderii autonomiei bateriilor
Potrivit lui Greg Less de la University of Michigan Battery Lab, scăderea autonomiei la acele temperaturi ridicate se datorează chimiei bateriilor. "Odată ce depășești 40 de grade Celsius începi să ai o descompunere a stratului de emisie pasivă de pe anod, iar această descompunere va cauza apoi consumul electrolitului lichid, ceea ce va scurta durata de viață a bateriei", a spus el.
Se pare că va trebui să așteptăm să vedem dacă Recurrent va publica date despre modelele care suferă cel mai mult la temperaturi ridicate. Până atunci, este recomandată evitarea folosirii vehiculelor electrice în condiții meteo extreme, conform platformei de știri din domeniul auto Carscoops.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.