"Distanţarea socială şi separarea fluxurilor de pasageri a celor care vin şi a celor care pleacă vor fi stabilite prin protocoale foarte clare. Noi vom da recomandări cum să se procedeze, cum să fie aceste protocoale, dar şi autorităţile naţionale împreună cu companiile trebuie să stabilească protocoale clare în astfel de terminale", a declarat, duminică, la Digi 24, Adina Vălean.
În ceea ce priveşte soluţiile de distanţare socială care vor fi luate în avioane, Vălean a subliniat că sunt companii care au luat deja iniţiative asupra modului de organizare a separării în interiorul avionului. "Nu este obligatoriu să fie lăsat locul din mijloc liber pentru că pot fi grupuri de călători care oricum fac parte din aceeaşi familie şi nu are sens să îi separi. De asemenea, în funcţie decât de multe astfel de grupuri există şi numărul lor separarea lor poate să implice un număr mai mare sau mai mic de călători. De aceea nu putem da o prescripţie clară, iar în dialogul cu companiile pe care noi îl avem permanent toate lumea va accepta astfel de măsuri. Pe de altă parte, dacă oamenii poartă mască, dacă se pot imagina alte lucruri pentru siguranţa fiecăruia, această distanţare în avion poată fi făcute în limite rezonabile", a explicat oficialul european.
Citește și Pandemie. Cele mai sigure și nesigure mijloace de transport
De asemenea, comisarul european pentru Transporturi a adăugat că pe aeroporturi, în momentul reluării călătoriilor, Comisia Europeană va recomanda luarea unor măsuri moderate, precum verificarea temperaturii, dar există şi ipoteza introducerii unor certificate de sănătate.
"Noi recomandăm măsuri moderate, precum verificarea de temperatură şi la urcare, iar dacă există persoane simptomatice, companiile sau aeroporturile la hub-urile de transport vor avea posibilitatea să refuze accesul persoanei respective, intrând pe un protocol separat care trebuie stabilit împreună cu autorităţile pe izolarea sau tratarea persoanei respective, dacă are simptome de gripă. Mai există şi ipoteza sau posibilitatea introducerii acestor certificate de sănătate, sigur acest lucru trebuie gândit foarte bine cum ar putea fi pus în practică, ar uşura mult viaţa în transporturi, dar trebuie văzut cum, pentru că autorităţile de sănătate ale statelor membre în colaborare cu Comisia Europeană ar trebui să vină cu o soluţie practică", a subliniat Adina Vălean.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.