Conform Regulamentului european nr. 261/2004, despăgubirile acordate pentru întârzieri variază între 250 și 600 de euro, în funcție de distanță și de ruta zborului. Nu este însă singura
În primul rând, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a reținut, în cauza C-501/17, că o împrejurare excepțională poate fi considerată o situație care nu apare, în mod obișnuit, în cadrul exercitării unei activități și care nu poate fi controlată efectiv. În al doilea rând, o astfel de situație excepțională, dacă apare, implică anumite măsuri care trebuie luate (sau trebuiau, după caz) de compania de zbor.
Citește și O companie aeriană refuză să mai vândă alune în avioanele sale
Mai exact, pentru a scăpa de plata despăgubirilor, compania aeriană trebuie să demonstreze două lucruri: că, deși a aplicat măsuri rezonabile, nu a putut evita întârzierea și că a folosit toate mijloacele aflate la dispoziție (umane, materiale etc.) pentru a limita întârzierea. De asemenea, măsurile acestea trebuie să fie rezonabile, în raport cu posibilitățile concrete ale companiei aeriene.
Exemple de situații excepționale: un șurub rătăcit pe pista de decolare care a afectat anvelopa avionului, condițiile meteorologice nefavorabile, grevele, etc. Potrivit CJUE, aceste situații nu pot fi imputate companiei aeriene, dacă transportatorul demonstrează că, într-adevăr, nu a știut de ele. În schimb, nu pot fi considerate, situații excepționale problemele tehnice neprevăzute cu care se confruntă compania aeriană. CJUE a reținut, într-o altă cauză, că astfel de circumstanțe ar putea fi considerate doar rar situații excepționale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.