Analiştii estimează divizia Arriva la 3 - 4 miliarde de euro (3,3 - 4,4 miliarde de dolari). Compania intenţionează să listeze o participaţie minoritară la Arriva începând din mai, restul acţiunilor urmând să fie vândute în următorii trei ani. "Cu siguranţă vrem să ne listăm anul viitor şi apoi să vindem tot la un moment dat", a afirmat Lutz. Un purtător de cuvânt al Deutsche Bahn a confirmat informaţia, dar nu a dorit să ofere detalii suplimentare.
Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat recent că Deutsche Bahn este în negocieri exclusive cu fondul american Carlyle privind vânzarea Arriva, dar pregăteşte şi o eventuală flotare. Discuţiile cu potenţialii cumpărători au eşuat din cauza preţului. Arriva, care are peste 50.000 de angajaţi în Europa, operează şi o franciză britanică.
În septembrie, guvernul şi Deutsche Bahn au ajuns la un acord ce prevede până în 2030 investiţii comune în mentenanţa şi repararea căii ferate, în valoare de aproximativ 86 de miliarde de euro. Alte fonduri de la bugetul federal vor fi de asemenea alocate pentru lucrări. Richard Lutz afirma recent că se aşteaptă ca pachetul pentru protecţia mediului, în valoare de cel puţin 100 de miliarde euro, anunţat de guvern, să genereze cea mai puternică creştere înregistrată de Deutsche Bahn în istoria de 180 de ani a companiei.
Citește și Când calea ferată are probleme, statul alocă zeci de miliarde de euro
Printre măsurile vizate de guvernul de coaliţie condus de cancelarul Angela Merkel se numără promovarea transporturilor publice şi a călătoriilor cu trenul, creşterea preţului la călătoriile cu avionul în Germania şi diverse subvenţii pentru dezvoltarea de automobile electrice sau pentru instalaţii de încălzire ecologice. Pachetul pentru protecţia mediului include şi o reducere a Taxei pe Valoarea Adăugată pentru biletele de tren, ceea ce îi va aduce Deutsche Bahn venituri suplimentare în valoare de 20 miliarde euro până în 2030.
Operatorul feroviar de stat Deutsche Bahn este sub presiune din partea călătorilor pentru a-şi îmbunătăţi serviciile şi a reduce întârzierile trenurilor. De asemenea, compania se confruntă cu probleme financiare, datoria sa ajungând la 20 de miliarde de euro, iar deficitul de finanţare ar urma să atingă cinci de miliarde de euro până în 2023, avertizează analiştii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.