"Acest instrument temporar pus la dispoziție de Comisie este un instrument de ÎMPRUMUT, nu reprezintă fonduri nerambursabile. Șocant, nu? Da, poate părea șocant pentru că autoritățile române iar prezintă lucrurile pe jumătate deși vor ajunge să devină ridicole când se va aplica instrumentul SURE."
"Regulamentul 2020/672 privind instituirea unui instrument european de sprijin temporar pentru atenuarea riscurilor de șomaj într-o situație de urgență (SURE) ca urmare a epidemiei de COVID-19 introduce posibilitatea acordării de împrumuturi către statele membre ale caror deficite au crescut urmare cheltuielilor efectuate în special cu schemele de șomaj tehnic dar și alte masuri specifice legate de combaterea efectelor Covid-19."
"Împrumuturi! Ca în 2010. Pentru finantarea deficitului. Atunci România a luat 5,4 miliarde euro împrumut pentru finantarea deficitului. Acum intenționează sa ia 5 miliarde euro. Bani care vor trebui returnati. Dar... Acest împrumut se face pe baza unui acord între statul membru și Comisia Europeană. Ca să existe un acord el trebuie RATIFICAT de Parlament."
"Pentru că împrumuturile să fie disponibile, statele membre trebuie să depună garanții. Ministrul Finanțelor deja a anunțat ca statul român va depune o garanție de 399 milioane euro. Nu știu în baza cărui mandat ar putea să depună această garanție ministrul finanțelor că nu este la SRL."
Economiști: SUA, alt pericol. Ar putea deveni veșnic
"Să vă fac acum filmul:
1. S-a luat o decizie internă de sprijin a șomajului tehnic de către statul român, s-a invocat des, dar foarte des(căutați în presa vremii) că sumele se vor deconta din fonduri europene NERAMBURSABILE, s-a invocat programul SURE.
2. Programul SURE este un instrument de împrumuturi.
România își poate finanta deficitul creat de plata șomajului tehnic dar si de alte masuri, dar.... Pe datorie. Cu dobândă.
3. Pentru ca acest împrumut să existe trebuie un acord de împrumut între CE și România.
4. Acordul de împrumut trebuie ratificat de Parlament și aprobat prin lege.
5. Plata garanției nu poate exista înaintea unui acord, măcar de principiu, ca acest împrumut se va aproba de România. Plata garanției implică existența a 400 milioane euro disponibili pe care România este dispusă să îi blocheze la dispoziția Comisiei Europene. Păi la ce criză de bani e la buget, ar însemna că garanția să provină dintr-un alt împrumut (suveica împrumuturilor și datoriilor).
6. România trebuie sa aibă de unde sa plătească împrumutul.
Orice alte acțiuni pe temă nu respectă legislația natională și recomand celor care cred ca bugetul Romaniei si politica fiscal bugetară se fac dupa cum au învațat ei la SRL să studieze daca vor sa fie liberi dupa ce își incheie mandatul.
La acest moment ar fi o prostie, sa te imprumuti ca stat si sa plătești diferenta de sume din KurzArbeit. România nu este vaca de muls a unor oportunisti, iar salariatii nu sunt avantajati."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.