Indicele BET, care arată evoluţia celor mai lichide 20 de companii, a înregistrat o creştere de 0,19%, indicele BET-Plus, care arată evoluţia celor mai lichide 37 de acţiuni de la BVB, a urcat cu 0,19%, în timp ce indicele BET-FI al SIF-urilor s-a apreciat cu 0,02%.
BET-NG, indicele celor 10 companii din sectorul energetic şi al utilităţilor, a consemnat o apreciere de 0,31%.
Totodată, indicele blue-chip extins BET-XT, al celor mai lichide 25 de titluri, a deschis în creştere cu 0,14%, iar reperul de randament al fondurilor de investiţii, BET-BK, a consemnat o apreciere de 0,06%.
Cele mai mari creşteri ale valorii acţiunilor le înregistrau SIF Hoteluri (13,08%), SSIF BRK Financial Group (2,27%) şi Oil Terminal (1,04%).
Pe de altă parte, în scădere erau acţiunile companiilor Dafora (-6,76%), Electromagnetica (-3,75%) şi Artego (-2,29%).
Ford Motor a raportat o scădere a profitului net cu 90% în trimestrul patru din 2022, ceea ce i-a determinat pe oficialii producătorului auto american să declare că nivelul costurilor este prea ridicat, avertizând că anul acesta vor urma noi reduceri, transmit AP şi Reuters.
Directorul general Jim Farley a afirmat că Ford ar fi trebuit să înregistreze o performanţă mai bună anul trecut, dar situaţia se va îmbunătăţi în acest an. Compania transformă dezvoltarea produselor sale, producţia şi gestionarea lanţului de aprovizionare pentru a reduce costurile şi, în acelaşi timp, trece la vehicule electrice, a adăugat şeful Ford.
Deficitul global de cipuri şi alte componente a afectat semnificativ Ford la finalul anului trecut, costând compania producţia a aproximativ 100.000 vehicule care ar fi putut fi vândute, le-a spus jurnaliştilor directorul financiar John Lawler.
"Structura costurilor noastre nu este competitivă, iar calitatea nu este la nivelul la care ar trebui să fie", a declarat Lawler.
El şi Farley au anunţat că vor fi mai multe concedieri în rândul "gulerelor albe" (angajaţii de la birouri), iar firma trebuie să scadă costurile de producţie şi de garanţie.
Lawler a explicat că aproximativ un miliard de dolari din profiturile pierdute de două miliarde de dolari au fost cauzate de producţia mai scăzută şi de vânzările pierdute, iar un miliard de dolari a fost pierdut din cauza costurilor operaţionale. El a atribuit 60% din problemele de producţie deficitului de cipuri, restul fiind cauzat de furnizorii de componente auto care au avut probleme cu producţia.
Pentru acest an, Lawler se aşteaptă ca volumul vânzărilor industriei în SUA să crească la aproximativ 15 milioane de vehicule, ceea ce ar ajuta Ford să-şi majoreze livrările, în special la cele mai noi modele.
Directorul financiar a anunţat că Ford se aşteaptă în 2023 la o uşoară recesiune în Statele Unite şi la una moderată în Europa. Dar, pe lângă scăderea activităţii economice, Ford apreciază că printre dificultăţile din acest an se află dobânzile mai ridicate, profiturile mai scăzute la divizia sa de creditare şi fluctuaţiile valutare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.