Compania se va confrunta cu o provocare dificilă în măsura în care a anunțat o strategie pentru a se muta pe segmentul superior al pieței, ceea ce reprezintă o lovitură pentru acțiunile sale.
Strategia Burberry este un eșec major prin prisma planului de redresare al directorului general Jonathan Akeroyd, care încearcă să ridice brandul sub îndrumarea creativă a noului designer al companiei.
Sectorul global, inclusiv grupul francez de lux LVMH, care deține Louis Vuitton și Dior, Kering și grupul privat Chanel, este afectat de scăderea cererii, dar pentru Burberry momentul este deosebit de dificil.
Burberry încearcă stimularea interesului prin produse de mai bună calitate și cu prețuri mai mari, cum ar fi geanta "Knight" din piele cu o valoare 2.890 de lire (3.582 de dolari).
Acțiunile Burberry au scăzut cu 7,4%, extinzând pierderile din ultimul an la 44%, în timp ce LVMH a scăzut cu 1%, iar Kering, care deține Gucci, a scăzut cu 1,4%.
"Suntem foarte entuziasmați de strategia pe care o avem în față și ne concentrăm pe execuție, dar dacă mediul macro încetinește pentru sectorul nostru, acest lucru aduce provocări suplimentare", a declarat reporterilor Akeroyd, CEO din aprilie 2022.
Burberry se așteaptă acum la un profit operațional ajustat pentru întregul an 2023 într-un interval cuprins între 410 milioane de lire sterline (523 milioane de dolari) și 460 milioane de lire sterline.
Pentru mărcile de lux, conflictul din Orientul Mijlociu a adăugat incertitudine la o perspectivă a industriei deja umbrită de inflație, cumpărătorii din SUA și Europa fiind mai reticenți în ceea ce privește aceste cupărături, în timp ce așteptările privind o revenire puternică post-pandemică în China au fost încurcate de criză imobiliară locală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.