Publicitate
Oficialii au declarat că această măsură va facilita schimbul de informații între companii și va permite acestora să stabilească priorități în zonele din țară care au cea mai mare nevoie de ele.
Această măsură vine după zile de cozi lungi la pompe, după ce temerile legate de întreruperea aprovizionării cu combustibil au provocat cumpărarea în panică.
Miniștrii iau în considerare, de asemenea, desfășurarea armatei pentru a livra combustibil.
Asociația comercianților cu amănuntul de benzină a avertizat că două treimi din cele aproape 5.500 de puncte de vânzare independente care fac parte din asociație au rămas fără combustibil, iar restul "sunt parțial ”pe uscat” și se vor termina în curând". Marea Britanie are în total peste 8.000 de benzinării.
Anunțând măsura de exceptare a industriei petroliere de la Legea concurenței din 1998, ministrul afacerilor Kwasi Kwarteng a declarat că guvernul are planuri de urgență "de lungă durată" pentru a menține aprovizionarea cu carburanți.
"În timp ce a existat întotdeauna și continuă să existe mult combustibil la rafinării și terminale, suntem conștienți că au existat unele probleme cu lanțurile de aprovizionare. Acesta este motivul pentru care vom promulga un protocol pentru a ne asigura că industria poate împărtăși informații vitale și poate lucra împreună mai eficient pentru a ne asigura că întreruperile sunt reduse la maximum.
De asemenea, guvernul a relaxat legislația privind concurența în martie 2020, pentru a ajuta supermarketurile să colaboreze pentru a menține aprovizionarea cu alimente.
Lipsa de șoferi de camion a cauzat mari probleme în Regat pentru o serie de industrii, în ultimele luni, de la supermarketuri la lanțuri de fast-food.
În ultimele zile, unele livrări de combustibil au fost afectate, ceea ce a dus la starea de panică și la cozi lungi la unele benzinării.
Într-o declarație comună a unor companii precum Shell, ExxonMobil și Greenergy, industria a reiterat faptul că presiunile asupra aprovizionării au fost cauzate de "vârfuri temporare ale cererii clienților, nu de o penurie națională de combustibil".
Pompele au rămas goale în principal în zonele urbane din Marea Britanie, în timp ce Irlanda de Nord nu a fost afectată până în prezent.
Oficialii spun că benzinăriile au fost reaprovizionate, dar nu au fost efectuate suficiente livrări pentru a restabili nivelurile normale de combustibil.
Citește și: Avertisment pentru românii din UK care NU au statut de rezident: Pregătiţi-vă să fiţi dați afară
Sâmbătă, guvernul a anunțat că va oferi vize temporare, care vor avea o valabilitate de până în ajunul Crăciunului, pentru 5.000 de șoferi străini de cisterne de combustibil și de camioane alimentare și 5.500 de lucrători din sectorul avicol, în încercarea de a limita perturbările în perioada premergătoare Crăciunului.
Alte măsuri includ trimiterea a aproape un milion de scrisori către șoferii care dețin un permis de camion - pentru a-i încuraja să se întoarcă în industrie - și planuri de formare a 4.000 de persoane pentru a deveni șoferi de camion.
Elizabeth de Jong, director de politici pentru Logistics UK, a declarat pentru Today că vor trece "câteva zile, poate câteva săptămâni" până când vor fi deschise cererile de viză.
Ea a declarat că industria a dorit ca mai multe vize să fie disponibile și pentru o perioadă mai lungă de timp, dar a spus că problema cheie acum este de a le face atractive pentru șoferi, ceea ce ar însemna probabil oferirea unor salarii bune.
Marea Britanie a pierdut 72.000 de șoferi între al doilea trimestru din 2019 și aceeași perioadă din 2021, a spus doamna de Jong - parțial din cauza persoanelor care se întorc în UE după Brexit.
În același timp, ea a spus că pandemia a perturbat testarea pentru permisele HGV, ceea ce face mai dificilă înlocuirea șoferilor pierduți.
Deficitul de șoferi și de alți lucrători provoacă, de asemenea, îngrijorare în industria alimentară și de retail.
British Retail Consortium a declarat că numărul de vize oferite este "prea mic" pentru a avea un impact asupra perturbărilor așteptate de Crăciun.
Ce este dreptul concurenței în Marea Britanie
Concurența este în beneficiul consumatorilor. Aceasta încurajează firmele să inoveze și să își îmbunătățească oferta pentru a atrage clienții. Aceasta poate însemna că produsele sunt mai bune, adesea la prețuri mai mici, scrie BBC.
De asemenea, are ca scop să garanteze că firmele concurează în condiții de concurență echitabile și să le protejeze împotriva altor întreprinderi care acționează în mod neloial.
Aceasta împiedică întreprinderile să încheie între ele acorduri care ar denatura concurența, ceea ce ar avea ca rezultat o situație mai dificilă pentru clienți. De exemplu, înțelegerea de a stabili prețurile pentru anumite bunuri sau servicii, limitarea producției pentru a crește prețurile sau împărțirea piețelor ar putea încălca legislația în materie de concurență.
Ceoi care încalcă aceste prevederi riscă amenzi serioase, interzicerea de a conduce companii sau chiar închisoarea.
În timpul pandemiei, guvernul a intervenit pentru a excepta anumite industrii de la anumite elemente ale legislației privind concurența. De exemplu, la apogeul crizei coronavirusului, supermarketurilor li s-a permis să își împărtășească mai multe informații cu privire la nivelul stocurilor și să împartă depozite și camionete de livrare, pentru a răspunde cererii clienților.
Cea mai recentă măsură va permite furnizorilor de carburanți să facă schimb de informații cu privire la locațiile care au cea mai mare nevoie de combustibil și, potrivit Asociației comercianților cu amănuntul de carburanți, este posibil să pună combustibil în locațiile concurenților lor - ceea ce, în mod normal, nu li s-ar permite să facă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.