Publicitate
Depozitele de vinuri precum Calais Wine Superstore, care are farmecul unui hangar de aeronave, însă care este compensat de atracția prețurilor mult mai mici decât în Marea Britanie, îi primeau cu brațele deschise pe cumpărătorii britanici care ajungeau aici cu mașina sau cu feribotul. Oamenii puteau duce acasă echivalentul a 120 de sticle de vin pentru o singură călătorie și taxe extrem de mici una lt avantaj fiind și lira puternică înainte de Brexit ceea ce era un adaos substanțial la economii. Pentru oricine planifica o reuniune cu multe persoane, fie că era vorba de o nuntă sau de o petrecere de Anul Nou, Calais a oferit băutura necesară la un buget redus, scrie Bloomberg.
Acum petrecerea s-a terminat. Brexit-ul a bătut lira sterlină, scăzând puterea de cumpărare britanică. Călătoriile s-au sistat din cauza pandemiei și toate acele serbări mari care trebuiau să se întâmple în acest weekend au fost suspendate de distanțarea socială. Odată cu ruptura Regatului Unit de Uniunea Europeană, care rămâne sigilată până la sfârșitul tranziției Brexit, determină comercianții cu amănuntul să spună că nu prea mai are sens să continue.
„Pur și simplu vineau, gustau, încărcau mașina și pleacau”, a spus Guy Boursot, fondatorul Boursot Vins, companie de lângă Calais, care spune că britanicii aduceau 85% din venituri și deseori achiziționau și peste 300 de sticle la o singură comandă pentru evenimente precum nunțile. Ieftinirea sticlei de vin „ar avea ca efect uciderea afacerii”.
Pierderi pe ambele maluri ale Canalului Mânecii
În timp ce există dovezi statistice că oamenii beau mai mult vin în timp ce sunt blocați acasă, depozitele uriașe de pe coasta franceză a Canalului Mânecii au devenit acum pustii, viitorul lor devenind incert. John Colley, directorul executiv al Majestic Wine, a declarat că compania sa are în vedere opțiunile sale pe fondul Brexitului și schimbării reducerilor la cumpărare.
Peste drum de Majestic se află Calais Wine Superstore, a cărui afacere a suferit o lovitură puternică din cauza pandemiei și a lipsei britanicilor. Cofondatorul Marco Attard estimează că veniturile pentru 2020 vor scădea cu 65% față de 2019, întrucât afacerea sa absoarbe triplul impact al coronavirusului, al Brexitului și al lipsei părților care consumă alcool.
„Suntem o afacere de turism”, care se adresează britanicilor, a spus Attard prin telefon. "Pandemia a fost foarte grea pentru noi", iar primul trimestru din 2021 va fi "foarte dur", a spus el.
Afacerea lui Attard funcționează în prezent cu un personal format din cinci oameni, doar un sfert din angajații din 2019. Majestic a trecut deja printr-o reorganizare profundă în ultimii ani. A cumpărat retailerul online de vinuri Naked Wines în 2015 pentru a se extinde la nivel internațional, iar apoi în 2019 compania a fost împărțită. Companiile Majestic de vânzare cu amănuntul și comerciale conduse acum de Colley au fost vândute către Fortress Investment Group.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.