Transporeon, o companie germană de software care monitorizează datele în timp real traficul de marfă și tarifele pentru peste 100.000 de furnizori de servicii logistice, a declarat că un ”număr dramatic” de expeditori de mărfuri a refuzat să transporte marfă în Marea Britanie în ultimele două săptămâni, în ciuda contractelor aflate în derulare, scrie Bloomberg.
Acest lucru este cauzat de faptul că firmele - care primesc și livrează mărfuri în numele altor firme - sunt îngrijorate de faptul că nu vor putea reveni cu așa-numitul backload sau că ar putea fi blocate în cozi atunci când încearcă să părăsească Marea Britanie.
Rata de respingere a mărfurilor din Franța către Marea Britanie aproape că s-a triplat săptămâna trecută - comparativ cu media trimestrului al treilea - și s-a dublat pentru ruta Germania-Marea Britanie, deoarece cererea de transport a scăzut cu 68% pentru Franța-Marea Britanie și 71% pentru Germania-Marea Britanie .
Expeditorii de marfă sunt de obicei mai puțin ocupați în preajma Crăciunului - când șoferii își iau concediu și închid întreprinderile - iar scăderea era de așteptat să fie mai pronunțată anul acesta după ce întreprinderile au depozitat piese de schimb, alimente și materiale de producție în al treilea trimestru. Totuși, Oliver Kahrs de la Transporeon a spus că acești factori singuri nu ar putea explica declinul cererii.
Cozile de camioane de la Canalul Mânecii. Londra trimite ARMATA
„Când camioanele au fost blocate și nu au putut trece canalul, a fost o situație extraordinară, care nu este comparabilă cu ceea ce am avut anul trecut”, a spus el. Kahrs a atribuit ratele mai mari de respingere haosului de la Dover de săptămâna trecută și a menționat, de asemenea, îngrijorările cu privire la faptul că ar putea exista mai multe blocări după ce Marea Britanie va părăsi joi piața unică și uniunea vamală.
Guvernul Regatului Unit se ocupă în continuare de tulburările din Kent, care au fost declanșate de Franța care a blocat traficul timp de 48 de ore pentru a reduce răspândirea Covid-19.
Într-o scrisoare, marți, grupul comercial Logistics UK a avertizat că lipsa de toalete adecvate sau mâncare caldă în Portul Dover în timpul blocadei este o ”jenă națională”, adăugând că, dacă haosul se repetă pe 1 ianuarie, ”această lipsă de îngrijorare pentru bunăstarea șoferilor ar putea avea un impact negativ asupra disponibilității transportatorilor din UE de a-și trimite șoferii în această țară”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.