Chiar și așa, întreprinderile din Marea Britanie care se bazează pe produse în valoare de aproximativ 1,2 miliarde de lire sterline (1,6 miliarde de dolari) care traversează frontiera în fiecare zi nu își asumă niciun risc. La 11 p.m. joi, Brexit-ul devine real.
Companiile depozitau deja mărfuri și explorau alternative la ruta aglomerată de camioane-feribot peste Canalul Mânecii, când Franța și-a închis neașteptat frontiera timp de două zile săptămâna trecută, invocând un focar de Covid-19 cu o nouă tulpină din Marea Britanie. Întreruperea a dus la formarea unor cozi de camioane care se intindeau pe sute de kilometri în Portul Dover, ceea ce au servit drept avertisment pentru potențialul haos pe măsură ce perioada de tranziție a Brexit-ului se încheie, notează Bloomberg.
Ca răspuns, firmele de logistică au depus eforturi pentru a reduce presiunea asupra traficului de camioane, intensificând transporturile aeriene de marfă și cel cu feribotul de containere. Anul nou venind într-un weekend lung, îngrijorările privind repetarea imediată a spectacolului de săptămâna trecută s-au diminuat. Portul și utilizatorii săi vor avea șansa de a intra în noua realitate a unui regim vamal la frontiera care înainte era una deschisă.
Dover rămâne cea mai importantă legătură a Regatului Unit cu UE, cel mai mare partener comercial al țării. Cu toate acestea, cantitatea de mărfuri a scăzut constant, cu 14% față de 2016, anul votului Brexit, până în 2019, arată datele Departamentului pentru Transporturi. Între timp, alte porturi au câștigat teren: traficul din Liverpool a crescut cu 7,6%, iar London Medway a crescut cu 43%.
Evitarea nodului de la Dover
Întrebarea fără răspuns este ce se întâmplă în următoarele săptămâni și luni. Odată cu plecarea Marii Britanii de pe piața unică, apar o serie de reglementări și documente vamale care amenință să reducă fluxul liber al comerțului și să adauge costuri pentru importatori și exportatori de pe ambele părți ale graniței.
Brexit. Transportatorii din UE au început să ocolescă Marea Britanie
Tendința către alte porturi și transportul de mărfuri neînsoțite care se deplasează cu trenul sau feribotul, împreună cu transporturile aeriene suplimentare de mărfuri vitale, se așteaptă să continue în noul an, potrivit oficialilor portuari și firmelor de logistică.
Volumele de containere care călătoresc între portul Tilbury, pe râul Tamisa, la est de Londra, și Zeebrugge, Belgia, au crescut cu o cincime în decembrie, deoarece firmele au căutat alternative la traseul scurt al Canalului Mânecii.
Traseul alimentelor
Produsele care nu pot fi stocate mult timp rămân o preocupare, în timp ce avioanele sunt chemate transporte restul de mărfuri rămase de la închiderea graniței de săptămâna trecută. Unitatea de marfă a Deutsche Lufthansa AG va adăuga zborul a încă unui Boeing Co. 777F pentru a transporta urgent - fructe, legume, îmbrăcăminte, echipamente pentru zăcăminte petroliere, echipamente medicale și piese pentru motoare cu reacție - de la Frankfurt la Aeroportul Doncaster Sheffield din Anglia, lucru care se întâmplă de azi.
Va urma cu o altă încărcătură de 100 de tone de fructe și legume pe 2 ianuarie, destinată supermarketurilor precum J Sainsbury Plc, Tesco Plc, Co-op Food și Aldi Stores Ltd.
Lufthansa Cargo a oprit unele transporturi de camioane și explorează modalități de a trimite mărfuri din Franța către Irlanda direct prin feribot în loc să le transporte prin Marea Britanie.
O potențială lipsă de camioane este o preocupare persistentă din cauza întreruperii de săptămâa trecută, care a blocat fructe de mare proaspete în camioanele care se îndreptau către Europa ceea ce a dus la scumpirea peștelui. Unii șoferi ar putea fi reticenți să se întoarcă în Marea Britanie - mulți vor „aștepta și vor vedea”, iar alții se vor aștepta la mai mulți bani pentru a face treaba, a declarat Shane Brennan, CEO al Cold Chain Federation, care reprezintă specialiști în transportul mărfurilor înghețate și reci.
Brexit. ÎN SFÂRȘIT! UE și Marea Britanie s-au înțeles
Marele test pentru infrastructura britanică va avea loc săptămâna viitoare, când traficul revine la niveluri normale, a declarat Jimmy Buchan, director executiv al Scottish Seafood Association.
Irlanda, care se bazează pe traficul de camioane din Marea Britanie și, prin aceasta, din Europa continentală, a angajat 1.500 de oameni suplimentar pentru a se ocupa de probleme precum impozite și vamă, dar și controale la animale.
Oficialii irlandezi au avertizat că ar putea apărea o perturbare semnificativă pe măsură ce Brexitul va deveni realitate. La un briefing de miercuri, oficialii au declarat că se așteaptă puține perturbări înainte de săptămâna viitoare, deoarece mulți comercianți cu amănuntul aveau stocuri de provizii.
La Rotterdam, oficialii au rezervat triplul zonei de parcare de care se așteaptă să aibă nevoie portul în cazul în care apar prea multe camioane cu documentele greșite.
În ciuda planificării, unele perturbări sunt inevitabile, a declarat Tim Morris, CEO al U.K. Major Ports Group.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.