Preşedintele Ford Europa, Steven Armstrong, a avertizat asupra potenţialelor efecte dezastruoase ale unui Brexit fără acord, prin care Regatul Unit părăseşte blocul comunitar fără o înţelegere privind viitoarele relaţii comerciale. Aceasta ar putea însemna tarife vamale şi verificări la graniţe, care ar putea întrerupe semnificativ afacerile, în special în sectorul auto.
Într-un astfel de scenariu, Ford "va trebui să reflecteze cu seriozitate asupra viitorului pe termen lung al investiţiilor sale în Marea Britanie", a declarat Armstrong.
Avertismentul vine după ce, luni, Camera Comunelor a respins pentru a doua oară prin ''voturi orientative'' (indicative votes) o serie de amendamente ce sugerau o formă de Brexit care să menţină relaţii cât mai apropiate cu UE (precum modelul norvegian), organizarea unui referendum privind orice acord de retragere din UE sau anularea Brexitului, iar săptămâna trecută a respins pentru a treia oară acordul de retragere pe care Theresa May l-a convenit cu Bruxelles-ul.
Ce spune negociatorul britanic
Negociatorul-şef european pentru Brexit, Michel Barnier, a estimat marţi că, în lipsa unei ratificări a acordului privind Brexitul de către Parlamentul britanic, o amânare pe termen lung apare ca fiind singura soluţie de a evita o ieşire haotică din Uniunea Europeană, dar aceasta ar însemna ''riscuri semnificative'' pentru UE.
Citește și: Decizia Ford pentru fabrica de la Craiova
"Am fost foarte consecvenţi în a avertiza încă de la referendum că un 'hard' Brexit, un Brexit fără acord, ar fi un dezastru pentru industria auto britanică, inclusiv pentru Ford. Deci, orice acord în care relaţii comerciale vor însemna tarife vamale şi verificări la graniţe vor afecta semnificativ afacerea noastră şi ne-ar putea costa anual miliarde de dolari", a afirmat şeful Ford Europa.
Acesta a adăugat că producătorul auto cheltuie deja zeci de milioane de dolari pregătindu-se pentru posibilele efecte ale unui Brexit fără acord, care ar putea opri activitatea porturilor şi ar încetini livrările de componente şi maşini între Europa şi Regatul Unit.
Avertismentul Ford
Ford, care produce 1,3 milioane de motoare la cele două fabrici din Marea Britanie (Bridgend şi Dagenham), a avertizat că în cazul unui "hard" Brexit costurile sale legate de taxele vamale ar putea ajunge la un miliard de dolari.
Ford are în Europa 53.000 de angajaţi, iar numărul lor ajunge la 68.000 dacă sunt incluşi şi cei de la societăţile mixte, cum ar fi cele din Rusia şi Turcia.
Marţi, la Amsterdam, Ford a prezentat 16 noi vehicule electrificate, de la modelul compact Fiesta la celebrul vehicul comercial Transit. Opt dintre ele vor fi disponibile clienţilor înainte de sfârşitul anului.
Ford face concedieri masive în Europa
Luna trecută, Ford a anunţat că intenţionează să renunţe la peste 5.000 de angajaţi din Germania şi îşi va reduce forţa de muncă din Marea Britanie, în încercarea de a reveni pe profit în Europa.
În ultimul trimestru al anului trecut, Ford a înregistrat pierderi în toate regiunile, exceptând America de Nord. În aceste condiţii, Ford a decis să îşi restructureze operaţiunile din Europa, să închidă uzine din America Latină şi să concedieze mai multe mii de angajaţi în China. Planul Ford prevede înregistrarea unei marje de profit de 6% în Europa.
"Prin aceste programe şi alte iniţiative, divizia Ford din Germania ar urma să-şi diminueze cu 5.000 numărul de angajaţi, inclusiv persoane angajate cu contract temporar de muncă. Numărul concedierilor din Marea Britanie nu a fost încă stabilit", se arată într-un comunicat al companiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.