Publicitate
LVMH spune că vânzările sale în Asia, care includ China, dar nu și Japonia, au scăzut cu 14% în perioada aprilie - iunie, de la un declin de 6% în primul trimestru.
Totuși grupul francez nu este singurul în această situați, mulți dintre concurenții săi înregistrând, de asemenea, o scădere a vânzărilor în a doua cea mai mare economie a lumii, arată BBC. Brandul britanic de modă Burberry a declarat că vânzările sale în China au scăzut cu peste 20%, comparativ cu anul precedent.
Swatch Group - producătorul elvețian de ceasuri care deține Blancpain, Longines și Omega - a declarat că cererea slabă din China a contribuit la scăderea vânzărilor sale cu 14,4% pentru primele șase luni ale anului 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
Richemont, care deține brand-ul de lux Cartier, a înregistrat o scădere de 27% a vânzărilor în China, Hong Kong și Macao, de la an la an, în trimestrul încheiat la 30 iunie.
Și gigantul german al modei, Hugo Boss, și-a revizuit în scădere previziunile de vânzări pentru acest an, din cauza îngrijorărilor legate de cererea slabă din partea consumatorilor pe piețe precum China și Regatul Unit.
Alți jucători importanți din industria bunurilor de lux, inclusiv Hermes și Kering, proprietarul Gucci, urmează să își raporteze ultimele rezultate financiare în această săptămână.
Acest lucru se întâmplă pe măsură ce cumpărătorii chinezi reduc achizițiile costisitoare, iar cenzorii guvernamentali închid conturile de social media ale persoanelor influente care își etalează produsele de lux.
LVMH, cel mai mare grup de lux din lume, a declarat, de asemenea, că creșterea globală a veniturilor sale a încetinit la 1% pentru această perioadă. Acțiunile companiei - care deține 75 de mărci de lux, inclusiv Louis Vuitton, Dior și Tiffany & Co - au scăzut cu aproape 20% în ultimul an.
Totuși, președintele și directorul general al grupului, Bernard Arnault, a rămas optimist.
Datele recente din China sugerează că economia încă se străduiește să își revină după declinul pandemic, deoarece atât creșterea din al doilea trimestru, cât și cifrele vânzărilor cu amănuntul din iunie au fost sub așteptări.
În luna mai, ziarul Global Times, controlat de stat, a raportat că o celebritate de pe internet numită Wanghongquanxing a fost interzisă de pe rețelele de socializare „pe fondul unei măsuri de reprimare a afișării averii în mediul online”. Contul său de pe Douyin, echivalentul chinez al TikTok, avea mai mult de patru milioane de urmăritori.
De atunci, mulți alți influenceri populari s-au ales cu conturile șterse în cadrul unei campanii despre care autoritatea chineză care monitorizează activitatea de pe internet a declarat că vizează interzicerea conținutului „vulgar” și ostentativ în mod deliberat.
Predicțiile cu privire faptul că SUA va fi detronată de China au fost numeroase încă de la criza financiară din 2008, care a împiedicat creșterea economică în Statele Unite și Europa timp de mulți ani. Înainte de acest eveniment cu multiple efecte negative, China a înregistrat o creștere anuală de două cifre a produsului intern brut (PIB) timp de cel puțin cinci ani. În deceniul care a urmat crizei, economia Chinei a continuat să crească cu 6%-9% anual. Asta, până când a lovit criza COVID-19 după care Beijingul pare încă să fie în convalescență.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.