IKEA a rămas încă un brand low-cost în SUA deși în Europa se bucură de o notorietate deosebită iar în România este considerat unul quality. Vânzările sunt mari, dar exclud clienții cu posibilități financiare deosebite.
Fenomenul este descris de fotbalistul Zlatan Ibrahimovic de la LA Galaxy.
"Când ne-am mutat la Los Angeles i-am spus soției să găsească o casă gata mobilată. În cele din urmă a găsit una foarte drăguță, dar nemobilată. Atunci te duci la IKEA și cumperi mobilă. Și agentul îmi spune: oamenii bogați nu cumpără mobilă de la IKEA". Ibrahimovic a replicat imediat. "Nu, dar oamenii inteligenți fac asta. E fantastică!" a povestit suedezul.
Conducerea companiei IKEA a decis să-i întoarcă serviciul lui Ibrahimovic. L-au anunțat că are mâncarea asigurată pe viață la restaurantele din magazinele IKEA.
"Hey, Zlatan! Am auzit că iubești IKEA așa că am decis să-ți oferim chiftele gratis pe viață! Serios, te așteptăm în magazinul nostru oricând" a fost reacția producătorului de mobilă.
38 de miliarde a realizat IKEA ca cifră de afaceri în 2018, de 3 ori mai mult decât în 2001 iar majoritatea vânzărilor se fac în țări precum Franța sau Germania și SUA.
Producătorul de mobilă vinde totuși destul de mult pe segmentul său low-cost având în 2018 o cifră de afaceri pe piața din USA de 5 miliarde de dolari. IKEA a ajuns pe poziția a doua în SUA dar încă nu poate ajunge liderul Ashley Furniture.
În România, grupul are o cifră de afaceri de 150 de miliaone de euro.
Citește și:IKEA a inventat o ALTFEL de perdea. Face curăţenie
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.