Boris Johnson ”o-ntoarce ca la Ploiești”, pe fondul penuriei de combustibili

Oana Pavelescu |
Data actualizării: | Data publicării:
Londra a decis să apeleze la armată pentru a controla criza
Londra a decis să apeleze la armată pentru a controla criza

Penuria de benzină se agravează în unele zone din Marea Britanie, pe măsură ce tot mai multe stații de benzină rămân fără combustibil în urma unor cumpărături făcute de panică, în timp ce guvernul ia în considerare relaxarea regulilor de acordare a vizelor pentru a atrage șoferi de camion din Europa.

Marea Britanie are un deficit de aproximativ 100.000 de șoferi de vehicule grele de marfă (HGV) cu licență pentru a conduce camioane sau autocamioane, a estimat Asociația de transport rutier de marfă, citată de Bloomberg.

Pentru a începe să acopere deficitul, guvernul premierului Boris Johnson ia în considerare eliberarea de vize temporare pentru camionagii. Până la 5.000 de astfel de vize ar putea fi anunțate în acest sfârșit de săptămână, potrivit relatărilor din presă.

Rapoartele privind penuria au avut un efect în cascadă, șoferii grăbindu-se să își umple rezervoarele. Unele stații s-au închis în totalitate, în timp ce altele au înregistrat penurii de unul sau mai multe tipuri de combustibil, iar timpii de așteptare au crescut. 

Dar stocurile sunt consistente în țară și nu există cu adevărat o penurie de combustibil, a declarat vineri un purtător de cuvânt al guvernului. 

Se estimează că 1% din cele 8.380 de benzinării din Marea Britanie sunt închise în acest moment. Estimările privind penuria variază în funcție de furnizori și se pot schimba rapid. BBC a relatat că aproximativ 20 de benzinării BP au fost închise, iar între 50 și 100 de benzinării au rămas fără cel puțin un tip de combustibil. 

Criză de combustibil în Marea Britanie? Cozi interminabile la benzinării VIDEO

Johnson se pregătește pentru o întoarcere la 180 de grade a vizelor pentru camionagii, în timp ce britanicii stau la coadă pentru combustibil 

Criza a coincis cu criza energetică ce a lovit și Marea Britanie, cauzată de creșterea prețurilor la gazele naturale și la electricitate. Mai mulți furnizori au intrat deja în colaps, iar milioane de britanici se confruntă cu facturi semnificativ mai mari la începutul iernii.

Permisiunea ca mii de camionagii europeni să suplinească deficitul de forță de muncă care paralizează anumite părți ale lanțului de aprovizionare din Marea Britanie ar submina un element-cheie al proiectului Brexit anti-imigrație al lui Johnson

"Analizăm măsuri temporare pentru a evita orice probleme imediate", a declarat un purtător de cuvânt al Downing Street într-o declarație făcută vineri seara târziu. "Dar orice măsuri pe care le vom introduce vor fi foarte strict limitate în timp".

Edmund King, președintele asociației auto AA, a declarat pentru BBC că impactul achizițiilor de combustibil pe fond de panică ar trebui să se diminueze rapid.  

"Odată ce oamenii fac plinul, nu vor călători mai mult decât ar călători în mod normal, așa că presiunea asupra sistemului ar trebui să se atenueze în următoarele câteva zile", a declarat King.  

Spre exemplu, o benzinărie din Stockport, în apropiere de Manchester, a vândut vineri 6.159 de galoane (28.000 de litri) de combustibil, față de 1.760 de galoane (8.000 de litri) în aceeași zi a săptămânii precedente, potrivit BBC. 

Un număr mic de stații de distribuție sub marca Esso au fost afectate într-un fel sau altul, a declarat vineri un purtător de cuvânt al Exxon Mobil. 

EG Group, proprietarul brandului de retail Asda, va limita fiecare client la achiziții de 30 de lire la toate tipurile de combustibil - aproximativ o treime din rezervorul unei mașini obișnuite - din cauza a ceea ce a numit o cerere fără precedent, a precizat într-o declarație făcută vineri. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.7317 RON
GBP flag1 GBP = 5.9743 RON
CHF flag1 CHF = 5.3535 RON
AUD flag1 AUD = 3.0801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3872 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4288 RON
XAU flag1 XAU = 405.9099 RON
Monede Crypto
1 BTC = 469492.00RON
1 ETH = 16001.38RON
1 LTC = 426.99RON
1 XRP = 6.54RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17302.900.63%
BET-BK3221.640.41%
BET-EF929.350.69%
BET-FI60662.120.61%
BET-NG1219.650.92%
BET-TR38161.220.63%
BET-TRN37092.260.63%
BET-XT1485.430.59%
BET-XT-TR3220.460.59%
BET-XT-TRN3136.900.59%
BETAeRO921.78-0.46%
BETPlus2560.280.63%
RTL38306.500.68%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel