Nici din punct de vedere tehnic nu stăm prea bine, aceste trenuri fiind proiectate pentru distanțe mici, gen București-Ilfov sau București-Giurgiu. Sau, poate cu realimentare, vor ajunge din Capitală până în Craiova.
Cu suma de 1,1 miliarde de euro s-ar fi putut cumpăra 100 de automotoare clasice, capabile să parcurgă distanța București-Suceava, nu doar București-Otopeni. La un nivel de top al performanței și confortului, un astfel de tren costă aproape 10 milioane de euro, în vreme ce un automotor cu hidrogen ajunge să coste în jur de 96,5 milioane bucata.
Proiectul pentru achiziția de trenuri cu hidrogen a fost scris de celebrul Cristian Ghinea, care dorea să mulțumească publicul hashtag și ong-urile de mediu care i-au sprijinit campania electorală.
Dacă PSD și Marius Budăi încearcă măcar să corecteze aberațiile din PNRR, pe legislația Muncii, ba chiar au demarat discuții cu Bruxelles-ul, ministrul Transporturilor a îmbrățișat fără rezerve aiureala de 1 miliard de euro a USR-ului. E drept că necesită mai puțin efort să cumperi 12 trenuri scumpe și fără rost decât să reabilitezi 10 kilometri de cale ferată, potrivit DCNews.
În plus, noul ministru se poate afirma ca un continuator al lui Ghinea și Drulă, cu al căror public Grindeanu are afinități din epoca protestelor din Piața Victoriei.Trenurile SF ar putea fi o adevărată ”bombă” cu hidrogen pentru imaginea eco a ministrului, chiar dacă din punct de vedere al reducerii poluării vorbim doar despre o petardă electorală.
Bloomberg: Putin devine mai disperat, Occidentul ar trebui să îşi amintească de Pearl Harbor
Cu cele 200 de locomotive noi, pentru trenurile de marfă, sau cu cele 100 de automotoare care s-ar fi achiziționat cu banii pentru hidrogen se reducea mult mai mult poluarea. România folosește acum locomotive din anii 70 ai secolului trecut, al căror consum este de zece ori mai mare decât al locomotivelor clasice, diesel sau electric. În locul unui program Rabla pentru locomotive și automotoare, care ar fi atras finanțarea europeană, datorită impactului masiv pe reducere a amprentei de carbon, ne-am ales cu 12 trenulețe pentru aeroport, unde tot orașul merge cu taxi-ul.
Achiziția unui lot masiv de trenuri clasice ar fi însemnat nu doar economie la combustibil, ci și la întreținere și reparații, deci ar fi dat un balon de oxigen CFR Călători și CFR Marfă.
Balonul de hidrogen preluat de Grindeanu de la Ghinea nu va reuși să-i ridice cota, nici măcar la publicul hashtag, care se duce la aeroport cu bicla.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.