'În ceea ce priveşte partea de proiecte de apă, anul 2020 pe zona de proiecte de apă - apă uzată este un an extrem de important: sunt 23 de aplicaţii de proiecte, cu o valoare de 4 miliarde de euro, care aşteaptă să fie transmise la Comisia Europeană, aceasta este, să zicem, o ţintă pentru 2020, s-au transmis şi în anul 2019, dar anul 2020 este an destul de greu din perspectiva acestui tip de proiecte, pentru că discutăm de 4 miliarde de euro şi 23 de proiecte care ar urma să fie transmise la Comisia Europeană', a declarat ministrul propus pentru Fonduri Europene.
Boloş a fost validat de comisiile parlamentare pentru postul de ministru al Fondurilor Europene
Acesta a adăugat că urmează să fie transmisă Comisiei Europene şi documentaţia tehnico-economică pentru loturile 2 şi 3 ale autostrăzii Piteşti-Sibiu, respectivele loturi fiind cele care acoperă partea de munte, care presupune dificultăţi de execuţie. 'Referitor la infrastructura de transport şi cea de apă, spuneam la începutul prezentării mele că România are câteva angajamente care sunt rezultatul aderării la Uniunea Europeană, unul dintre acestea pentru domeniul transporturilor este ca să îşi finalizeze reţeaua TEN-T Core şi TEN-T Comprehensive (reţelele trans-europene de transport, centrală şi extinsă, n.r.), prima reţea până în 2030 şi a doua reţea, TEN-T Comprehensive, până în anul 2050.
Pornind de la aceste constrângeri, pe TEN-T Core urgenţa maximă e finalizarea Coridorului IV de transport rutier şi în mod concret autostrada Piteşti-Sibiu, care ştiu că este un subiect arzător, după cum deja a fost anunţat, loturile 1, 4 şi 5 sunt deja transmise la Comisie, urmează loturile 2 şi 3, care sunt partea de zonă muntoasă destul de grea, pentru ca să se finalizeze documentaţia tehnico-economică, dar este o prioritate pentru ceea ce înseamnă infrastructura mare de transport, cum prioritate sunt şi proiectele care deja sunt în curs de implementare.
După cum spuneam, autostrada Moldova Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni este iarăşi o prioritate, cum de asemenea este şi Autostrada Transilvania sau drumul expres Piteşti-Craiova, toate acestea nu fac altceva decât să ne respectăm angajamentele pe care le avem luate faţă de Uniunea Europeană', a afirmat Ioan Marcel Boloş. Ministrul desemnat pentru Fonduri Europene a mai susţinut că proiectele autostrăzilor Braşov-Bacău şi Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni sunt prioritare pentru Guvernul Orban.
'Proiectele mari, de infrastructură, sunt prioritare atât pentru Guvernul Orban cât şi pe perioada mandatului meu, şi, desigur, cele două autostrăzi, Braşov-Bacău şi Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, poate ordinea de prioritate nu este relevantă, dar sunt două proiecte, pentru Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni există şi lege aprobată în Parlamentul României, ele sunt prioritare din punctul de vedere al pregătirii documentaţiilor tehnico-economice şi pe partea de minister a Fondurilor Europene grija noastră este de a asigura măsurile necesare pentru ca aplicaţiile de finanţare să fie pregătite din timp şi transmise Comisiei Europene, în marja constrângerilor pe care le avem cu Comisia Europeană', a mai spus Boloş. Membrii Comisiilor pentru Afaceri Europene reunite ale Parlamentului au admis marţi, nominalizarea lui Ioan Marcel Boloş pentru funcţia de ministru al Fondurilor Europene, cu 21 voturi pentru, 4 voturi împotrivă şi 6 abţineri, potrivit Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.