Potrivit firmei de consultanţă citate, există o probabilitate de 30% ca în acest an vânzările de articole de lux (marochinărie, modă, orologerie, bijuterii, parfumuri şi cosmetice) să revină şi chiar să depăşească nivelul de 280 miliarde de euro înregistrat în 2019, însă aceasta depinde de cât de rapid vor fi administrate vaccinurile şi turismul îşi revine, informează Agerpres.
Cel mai probabil scenariu este o revenire completă în 2022, însă chiar şi acest scenariu ar fi o revenire mai rapidă decât cea prognozată de Bain în luna noiembrie a anului trecut, când estima că sectorul produselor de lux va trebui să aştepte până în 2023 pentru a depăşi impactul crizei coronavirusului.
Anul trecut, vânzările de produse de lux au scăzut cu 23%, până la 217 miliarde de euro, cel mai puternic declin înregistrat vreodată şi de asemenea primul declin anual de după 2009, în condiţiile în care pandemia de coronavirus a impus închiderea magazinelor şi a paralizat turismul internaţional.
Citește și: Electric Castle, anulat. Când a fost reprogramat
Însă criza provocată de Covid-19 nu pare să aibă un impact de durată asupra apetitului consumatorilor pentru articole premium. Explozia vânzărilor în China, cea mai mare piaţă pentru articolele de lux, şi o revenire peste aşteptări în SUA, graţie unor programe semnificative de stimulare, au ajutat la redresarea puternică a veniturilor în primul trimestru din 2021.
Viteza revenirii nu a fost una uniformă. Cei mai mari jucători din industria produselor de lux, precum LVMH, Hermes şi Kering, sunt deja la un nivel superior celui înregistrat în 2019, în timp ce firme mai mici, precum Ferragamo şi Tod, mai au încă de recuperat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.