Boeing ar urma să reia, în cursul săptămânii viitoare, livrările aeronavelor sale de cursă lungă 787, întrerupte la sfârșitul lunii februarie pentru a permite analiza unui element al fuselajului, a anunțat agenția americană care supraveghează aviația, FAA.
"Boeing a răspuns la îngrijările exprimate de FAA. Prin urmare, Agenția ar putea relua emiterea certificatelor de navigabilitate săptămâna viitoare", a precizat respectiva autoritate într-un e-mail transmis AFP.
Boeing a descoperit că unul dintre furnizorii săi a comis o eroare în analiza peretelui de presiune din față al avionului în timp ce examina dosarele de certificare, a precizat producătorul american la sfârșitul lunii februarie.
Grupul a decis să suspende livrările în timp ce analiza și documentele aferente erau refăcute, dar a asigurat că nu există un "pericol imediat" pentru 787 furnizate deja beneficiarilor și că ultima problemă detectată "nu ar trebui să complice" modificările deja prevăzute pentru aparatele produse.
FAA declarase că lucrează cu Boeing "pentru a determina ce acțiuni ar putea fi necesare pentru avioanele livrate recent". Această nouă suspendare a venit după mai multe eșecuri. Defectele de fabricație au fost descoperite la sfârșitul verii 2020. Pe măsură ce aeronavele au fost examinate îndeaproape, au ieșit la iveală și alte probleme.
În aceste condiții, constructorul de avioane s-a văzut nevoit să suspende livrările, inițial din noiembrie 2020 până în martie 2021, iar apoi între mai 2021 și august 2022. Și să reducă ritmul de producție.
Dar, după reluarea livrărilor în vara anului trecut, Boeing a reușit să livreze 31 de avioane în 2022, dintre care 22 în trimestrul al patrulea. Iar în decembrie, United Airlines și-a anunțat intenția de a comanda 100 de avioane 787, plasând în același timp o opțiune pentru alte 100. Până în ianuarie, însă, producătorul a livrat doar trei.
Când și-a publicat rezultatele la sfârșitul lunii ianuarie, se aștepta în continuare să livreze între 70 și 80 de aparate până la sfârșitul anului și și-a menținut acest obiectiv joi.
După cele două accidente mortale ale modelului 737 MAX și interzicerea zborului acestui avion timp de douăzeci de luni, încetinirea masivă a traficului aerian odată cu pandemia și problemele de producție la 787, Boeing se bazează pe livrările acestui avion pentru a-și reveni din punct de vedere financiar.
Citește și O companie aeriană europeană ar putea reduce 34.000 de zboruri
Astfel, potrivit ziarului economic german WirtschaftsWoche, compania aeriană ar putea tăia nu mai puțin de 34.000 de zboruri în această vară. O măsură preventivă care ar putea ajuta compania să evite eșecurile din sezonul estival 2022, puternic afectat de valuri de zbonuri anulate sau întârziate, din lipsă de personal. Aceste reduceri ar reprezenta 10% din oferta de vară a Lufthansa, care se desfășoară în perioada 26 martie - 29 octombrie 2023, sau 500 de zboruri pe zi....
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.