Boeing și-a estimările privind vânzările de avione în urmăritorii 20 de ani

Antonia Popescu |
Data publicării:
Boeing
Boeing

Constructorul american de avioane Boeing Co. şi-a revizuit estimările privind cererea de avioane comerciale în următoarele decenii, în condiţiile în care perspectiva unei creşteri economice mondiale mai lente precum şi incertitudinile cu privire la piaţa din Rusia afectează livrările de avioane, transmite Bloomberg.

Conform celor mai noi prognoze ale Boeing, publicate duminică în avanpremiera salonului aeronautic de la Farnborough, constructorii de avioane din întreaga lume vor livra 41.170 de noi avioane până în 2041, iar 75% din aceste noi avioane vor fi de tip monoculoar. Cifra avansată de Boeing este mai mică decât cele 43.610 de noi avioane pe care producătorul american prognoza anul trecut că vor fi livrate în următorii 20 de ani. De asemenea, Boeing şi-a revizuit în jos şi estimările privind ritmul de creştere anuală a traficului aerian de pasageri, până la 3,8%, de la 4% cât estima anterior.

Cele mai noi prognoze ale Boeing exclud orice potenţiale livrări de avioane către cumpărători din Rusia, ţară care a fost practic exclus de pe piaţa aeronautică globală din cauza sancţiunilor impuse de SUA şi alte state după invazia din Ucraina. Comparativ, anul trecut Boeing prognoza că clienţii din Rusia vor fi responsabili pentru vânzare a peste 1.500 de avioane în următoarele două decenii.

"Aceasta nu mai este o piaţă accesibilă pentru noi" a declarat vicepreşedintele pentru marketing de la Boeing, Darren Hulst. Acesta a adăugat că grupul american se aşteaptă de asemenea ca un ritm mai lent de creştere a economiei mondiale până în 2041 (cu un avans de 2,6%, în medie, faţă de 2,7% cât estima anul trecut) să se traducă într-o cerere mai mică pentru noi avioane.

În pofida revizuirii în jos, Boeing mizează în continuare pe faptul că flota aeriană mondială se va dubla aproape până în 2041, când ar urma să ajungă la 47.080 de aparate, cu 82% mai mult decât o flotă mondială de 25.900 de avioane în 2019. Este vorba de o cifră uşor mai optimistă decât cele mai recente prognoze ale constructorului european Airbus, dezvăluite luni, conform cărora flota mondială va ajunge la 46.930 de aprate în 2041, faţă de 22.880 de aparate în serviciu în 2020.

"Punctul nostru de vedere referitor la o revenire pe termen mediu, când industria ar urma să revină la nivelul traficului aerian global din 2019, este în mare parte neschimbat. Pe ansamblu, credem că finalul lui 2023 sau începutul lui 2024 este momentul în care industria îşi va reveni deplin sau cel puţin la nivelul de trafic de dinaintea pandemiei", a spus Darren Hulst. Potrivit acestuia, numărul de rute pe care operează mai mult decât o singură companie aeriană s-a dublat în ultimele două decenii, reprezentând 70% din toată capacitatea. Acest lucru demonstrează "faptul că liniile aeriene trebuie să inoveze în continuare pentru a putea concura, la costuri mai mici, pentru a atrage din ce în ce mai mult trafic", a apreciat Darren Hulst.

În plus, odată cu explozia comerţului online, Boeing se aşteaptă ca flota de avioane cargo să crească cu 80% până în 2041.

Salonul aeronautic de la Farnborough, cel mai important eveniment programat pentru acest an în industria aerospaţială, se organizează odată la doi ani, în anii pari, în alternanţă cu Salonul de la Bourget, Franţa. Ediţia din 2020 a salonului aeronautic de la Farnborough a fost anulat din cauza crizei coronavirusului. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9728
Diferența -0.0008
Zi precendentă 4.9736
USD
Azi 4.8266
Diferența -0.0003
Zi precendentă 4.8269
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9728 RON
USD flag1 USD = 4.8266 RON
GBP flag1 GBP = 5.9363 RON
CHF flag1 CHF = 5.2812 RON
AUD flag1 AUD = 2.9850 RON
DKK flag1 DKK = 0.6665 RON
CAD flag1 CAD = 3.3502 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0305 RON
NOK flag1 NOK = 0.4227 RON
SEK flag1 SEK = 0.4330 RON
XAU flag1 XAU = 415.8147 RON
Monede Crypto
1 BTC = 453554.06RON
1 ETH = 15654.40RON
1 LTC = 497.33RON
1 XRP = 11.98RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17052.60-0.24%
BET-BK3196.410.27%
BET-EF925.75-0.28%
BET-FI63165.971.41%
BET-NG1229.290.05%
BET-TR37603.82-0.24%
BET-TRN36550.85-0.24%
BET-XT1472.73-0.05%
BET-XT-TR3192.52-0.05%
BET-XT-TRN3109.71-0.05%
BETAeRO895.990.04%
BETPlus2520.75-0.25%
RTL37927.27-0.33%

Opinii

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...

Adrian Negrescu

Verdict nemilos. Adrian Negrescu: Românii vor reveni la covrigi, ca în anii 1990

Analistul financiar Adrian Negrescu schițează...

Mircea Coșea

Comunicate de presa

La bursă / FOTO: Freepik

Analiza Freedom24: Ce companii s-ar putea lista la bursă în 2025

Analiștii de la Freedom24, platforma de...

PLG / FOTO: Captură ecran
Delta Dunării / FOTO: Wikipedia

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel