Boeing schimbă designul aeronavelor 737 MAX 9 pentru a evita alte incidente

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Boeing
Boeing

Boeing a declarat recent că intenționează să facă modificări de proiectare asupra modelului 737 MAX 9 pentru a preveni un incident asemănător cu cel din ianuarie, când ușa unei aeronave a fost smulsă în timpul unui zbor operat de Alaska Airlines.

National Transportation Safety Board a finalizat marți primele discuții din cele două zile de audieri în legătură cu urgența de securitate a aeronavelor care a afectat grav reputația Boeing, relatează Reuters.

Acest accident a provocat o a doua criză majoră a producătorului de avioane în ultimii ani, după ce s-a confruntat cu anchete în cazul prăbușirii unui avion Boeing 737 MAX în 2018.

Întâmplarea din ianuarie a avut mai multe consecințe pentru companie: blocarea la sol a modelelor MAX 9 timp de două săptămâni, interzicerea extinderii producției acestor modele, la decizia Administrației Federale a Aviației din SUA, dar și o anchetă penală și plecarea mai multor directori din cadrul companiei.

 

Beoing schimbă proiectarea avioanelor anul acesta

Elizabeth Lund, vicepreședinte senior al Boeing pentru calitate, a declarat în cadrul audierii că producătorul de avioane lucrează la modificări de proiectare pe care speră să le pună în aplicare în cursul anului și apoi să le adapteze în întreaga flotă pentru a preveni un incident viitor.

"Inginerii lucrează la unele modificări de proiectare care vor permite ca ușa să nu fie închisă dacă există vreo problemă până când nu este bine fixată", a spus Lund.

Boeing s-a confruntat cu întrebări ample în cadrul audierii cu privire la producția modelului MAX 9 și la lipsa documentelor care să ateste posibilitatea accidentului. Anchetatorii au declarat că ușa modelului operat de Alaska Airlines nu avea patru șuruburi.

Președintele NTSB, Jennifer Homendy, a criticat marți practicile de siguranță ale producătorului de avioane și a declarat că acesta trebuie să ia măsuri. "Siguranța aeronavelor are nevoie de multă muncă", a spus Homendy.

NTSB își va îndrepta miercuri atenția asupra supravegherii Boeing de către FAA, a spus Homendy. Administratorul FAA, Mike Whitaker, a declarat în iunie că agenția a fost "prea discretă" în supravegherea Boeing înainte de accident.

"Avem o mulțime de întrebări", a spus Homendy despre supravegherea Boeing de către FAA. "Existau informații cunoscute", a spus Homendy vorbind despre defectele aeronavelor, documente lipsă și incorecte, precum și politicile companiei.

 

Amănunte importante din anchetă

Boeing a declarat că nu există documente care să ateste îndepărtarea celor patru șuruburi cheie lipsă.

Doug Ackerman, un reprezentant al companiei, a declarat că Boeing are 1.200 de furnizori activi pentru avioanele sale comerciale și 200 de auditori pentru calitatea furnizorilor.

Elizabeth Lund, vicepreședintele departamentului de calitate al companiei a declarat marți că producția lunară de modele MAX a Boeing este "în jur de 20", mult mai puțin decât cele 38 pe lună pe care are voie să le producă. "Lucrăm la revenirea noastră. Dar, la un moment dat, cred că am ajuns la opt", a declarat Lund pentru NTSB.

Jonathan Arnold, inspector pentru siguranța aviației la FAA, a declarat că o problemă sistemică la care a asistat la fabrica Boeing a fost aceea că angajații nu au urmat instrucțiunile.

"Acesta pare să fie sistemul în care se abat de la instrucțiunile lor. Și, de obicei, controlul sculelor este problema pe care o văd cel mai des", a spus Arnold.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9761
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.7849
Diferența 0.0006
Zi precendentă 4.7843
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9761 RON
USD flag1 USD = 4.7849 RON
GBP flag1 GBP = 5.9466 RON
CHF flag1 CHF = 5.2707 RON
AUD flag1 AUD = 2.9790 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3203 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0310 RON
NOK flag1 NOK = 0.4231 RON
SEK flag1 SEK = 0.4340 RON
XAU flag1 XAU = 427.4000 RON
Monede Crypto
1 BTC = 504739.34RON
1 ETH = 15641.79RON
1 LTC = 619.21RON
1 XRP = 14.95RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17013.030.05%
BET-BK3193.06-0.02%
BET-EF924.14-0.03%
BET-FI62958.960.93%
BET-NG1228.45-0.03%
BET-TR37516.560.05%
BET-TRN36466.020.05%
BET-XT1467.600.10%
BET-XT-TR3181.400.10%
BET-XT-TRN3098.890.10%
BETAeRO885.200.27%
BETPlus2513.370.03%
RTL37916.880.08%

Opinii

Profesorul de economie Mircea Coșea
Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel