National Transportation Safety Board a finalizat marți primele discuții din cele două zile de audieri în legătură cu urgența de securitate a aeronavelor care a afectat grav reputația Boeing, relatează Reuters.
Acest accident a provocat o a doua criză majoră a producătorului de avioane în ultimii ani, după ce s-a confruntat cu anchete în cazul prăbușirii unui avion Boeing 737 MAX în 2018.
Întâmplarea din ianuarie a avut mai multe consecințe pentru companie: blocarea la sol a modelelor MAX 9 timp de două săptămâni, interzicerea extinderii producției acestor modele, la decizia Administrației Federale a Aviației din SUA, dar și o anchetă penală și plecarea mai multor directori din cadrul companiei.
Beoing schimbă proiectarea avioanelor anul acesta
Elizabeth Lund, vicepreședinte senior al Boeing pentru calitate, a declarat în cadrul audierii că producătorul de avioane lucrează la modificări de proiectare pe care speră să le pună în aplicare în cursul anului și apoi să le adapteze în întreaga flotă pentru a preveni un incident viitor.
"Inginerii lucrează la unele modificări de proiectare care vor permite ca ușa să nu fie închisă dacă există vreo problemă până când nu este bine fixată", a spus Lund.
Boeing s-a confruntat cu întrebări ample în cadrul audierii cu privire la producția modelului MAX 9 și la lipsa documentelor care să ateste posibilitatea accidentului. Anchetatorii au declarat că ușa modelului operat de Alaska Airlines nu avea patru șuruburi.
Președintele NTSB, Jennifer Homendy, a criticat marți practicile de siguranță ale producătorului de avioane și a declarat că acesta trebuie să ia măsuri. "Siguranța aeronavelor are nevoie de multă muncă", a spus Homendy.
NTSB își va îndrepta miercuri atenția asupra supravegherii Boeing de către FAA, a spus Homendy. Administratorul FAA, Mike Whitaker, a declarat în iunie că agenția a fost "prea discretă" în supravegherea Boeing înainte de accident.
"Avem o mulțime de întrebări", a spus Homendy despre supravegherea Boeing de către FAA. "Existau informații cunoscute", a spus Homendy vorbind despre defectele aeronavelor, documente lipsă și incorecte, precum și politicile companiei.
Amănunte importante din anchetă
Boeing a declarat că nu există documente care să ateste îndepărtarea celor patru șuruburi cheie lipsă.
Doug Ackerman, un reprezentant al companiei, a declarat că Boeing are 1.200 de furnizori activi pentru avioanele sale comerciale și 200 de auditori pentru calitatea furnizorilor.
Elizabeth Lund, vicepreședintele departamentului de calitate al companiei a declarat marți că producția lunară de modele MAX a Boeing este "în jur de 20", mult mai puțin decât cele 38 pe lună pe care are voie să le producă. "Lucrăm la revenirea noastră. Dar, la un moment dat, cred că am ajuns la opt", a declarat Lund pentru NTSB.
Jonathan Arnold, inspector pentru siguranța aviației la FAA, a declarat că o problemă sistemică la care a asistat la fabrica Boeing a fost aceea că angajații nu au urmat instrucțiunile.
"Acesta pare să fie sistemul în care se abat de la instrucțiunile lor. Și, de obicei, controlul sculelor este problema pe care o văd cel mai des", a spus Arnold.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.