Începând din martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.
Criza provocată de modelul 737 MAX a obligat Boeing să oprească producţia celui mai bine vândut avion al său şi să schimbe directorul general la finele lunii decembrie.
"Recunoaştem că mai avem multe de făcut", a afirmat într-un comunicat preşedintele director-general al Boeing, David Calhoun.
În plus, cererea pentru modelul mai mare şi mai profitabil 787 Dreamliner a scăzut, pe fondul escaladării tensiunilor comerciale dintre SUA şi China, determinând compania să reducă producţia, ceea ce a dus la reducerea fluxului de numerar, într-un moment în care datoria este în creştere.
Boeing suspendă producția avioanelor 737 MAX
Boeing a raportat un flux de numerar negativ de 2,67 miliarde de dolari în trimestrul patru din 2019, comparativ cu un flux de numerar pozitiv de 2,45 miliarde de dolari în urmă cu un an.
Pierderile operaţionale de bază s-au situat la 2,53 miliarde de dolari, sau 2,33 dolari per titlu, faţă de un profit de 3,87 miliarde de dolari, sau 5,48 dolari pe acţiune, în urmă cu un an.
Analiştii se aşteptau ca Boeing să raporteze câştiguri pe acţiune de 1,47 dolari per titlu.
În 2019, Boeing a livrat un număr total de 390 de avioane, mai puţin de jumătate faţă de numărul avioanelor livrate în anul 2018 şi, totodată, cel mai mic număr de avioane livrate de Boeing în ultimii 11 ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.