Această pierdere de 482 de milioane de dolari pentru avionul prezidențial de profil înalt a fost cauzată de "costuri de producție estimate mai mari, datorate schimbărilor de inginerie, instabilității forței de muncă și dificultăților în negocierile cu furnizorii," a explicat Brian West, directorul financiar al Boeing, în cadrul conferinței de presă privind rezultatele financiare din al treilea trimestru.
Boeing a întâmpinat numeroase obstacole în programul VC-25B, incluzând insuficiența forței de muncă și lipsa de componente, care au cauzat întârzierea primului dintre cele două avioane Air Force One până în 2027. CEO-ul Dave Calhoun a recunoscut în trecut că prețul fix de 3,9 miliarde de dolari nu ar fi trebuit niciodată acceptat de companie.
Calhoun a subliniat că aceste probleme nu vor afecta performanța sau capabilitatea finală a produsului, adăugând că estimările crescute reflectă complexitatea construirii avioanelor și că, într-un mediu cu preț fix, orice obstacol neprevăzut poate genera costuri nerecuperabile.
Pricipala sursă a pierderilor
Programul VC-25B a reprezentat principala sursă a pierderilor înregistrate de companie în domeniul apărării, ajungând la un total de 924 de milioane de dolari în trimestrul respectiv. Brian West a calificat aceste rezultate drept dezamăgitoare și a recunoscut că performanța a fost sub așteptări, subliniind că Boeing are planuri pentru a-și revigora afacerea de apărare în următorul an sau doi, prin inițiative care includ discipline contractuale și îmbunătățiri în producție.
Un alt program care a contribuit semnificativ la pierderile din divizia de apărare, spațiu și securitate a Boeing a fost un proiect de sateliți, care a costat compania 315 milioane de dolari în al treilea trimestru. Chiar dacă compania nu a dezvăluit numele exact al programului, Brian West a indicat că pierderea a fost legată de cerințele specifice ale clienților și de costurile estimate mai mari pentru furnizarea unui contract pentru o constelație de sateliți inovatori, semnat cu mai mulți ani în urmă.
Planuri de îmbunătățire a performanțelor
Boeing are în plan implementarea unor măsuri pentru a îmbunătăți performanța și a ieși din contractele cu prețuri fixe care le-au cauzat dificultăți, inclusiv pentru programul de avioane cisternă KC-46, care a acumulat deja pierderi de peste 7 miliarde de dolari. Cu toate acestea, Forțele Aeriene consideră achiziționarea a încă 75 de astfel de avioane de la Boeing, în timp ce caută o soluție până la sosirea avionului invizibil de realimentare aeriană de ultimă generație al serviciului, numit NGAS.
Lockheed Martin și Airbus au concurat pentru acest contract de avioane cisternă, dar Lockheed a anunțat recent că se retrage din competiție, lăsând loc pentru Airbus să continue în cursa pentru acest contract. CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, a subliniat importanța acestui contract și a promis că compania va rămâne disciplinată în gestionarea costurilor, pentru a oferi o soluție corectă.
Cu toate provocările întâmpinate, Boeing a evidențiat realizări pozitive din trimestrul respectiv, cum ar fi livrarea primului avion de antrenament T-7A Red Hawk către Forțele Aeriene și obținerea unui contract al armatei pentru construirea a 21 de elicoptere AH-64E Apache.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.