Boeing nu va mai produce avioane 747 jumbo jet

Antonia Popescu |
Data actualizării: | Data publicării:
Avion
Avion

Conducerea companiei americane Boeing Co. a decis să nu mai producă avioane 747 jumbo jet, punând capăt unei cariere de 50 de ani pentru modelul care a lansat conceptul de avion de mari dimensiuni (biculoar), informează Bloomberg.

Boeing 747 este un model emblematic pentru industria aeronautică începând de la intrarea sa pe piaţă în anul 1970. Denumit "Queen of the Skies", Boeing 747 are un design original marcat de "cocoaşa" anterioară.

Potrivit unor surse din interiorul companiei, angajaţii Boeing nu au fost informaţi încă, dar conducerea companiei ar fi decis că după ce vor fi terminate cele 15 aparate comandate, ultimul 747-8 va ieşi de pe liniile de asamblare ale uzinei de la Seattle peste aproximativ doi ani.

TAROM reia cursele spre Roma. Reguli pentru masca de protecție

Rivalul european Airbus a anunţat încă de anul trecut că va pune capăt programului A380, urmând să mai producă şi să livreze doar 17 aeronave de acest fel până în 2021.

Sfârşitul Boeing 747 şi Airbus A380 se datorează faptului că liniile aeriene s-au îndreptat spre avioane cu două motoare care sunt capabile să zboare pe distanţe lungi. În plus, pandemia de Covid-19 a pus producătorii de avioane mari în situaţia în care trebuie să caute cu disperare cumpărători.

"S-a dovedit că numărul rutelor pentru care ai nevoie de avioane ultra mari este incredibil de mic", a declarat Sash Tusa, analist la Agency Partners.

Timp de trei decenii, Boeing 747 a fost cel mai mare avion de pasageri din lume şi până acum au fost livrate peste 1.571 de exemplare. Însă ritmul de producţie pentru acest model a scăzut de la 1,5 aparate pe lună în luna iunie 2015, până la şase exemplare pe an începând din 2016. În aceste condiţii, analiştii estimează că Boeing a pierdut 40 de milioane de dolari pentru fiecare avion 747 pe care l-a construit începând din 2016.

"Dacă construieşti o jumătate de avion pe lună cel mai probabil acesta nu este cel mai profitabil program al tău", spune George Dimitroff, de la firma de consultanţă Cirium.

În prezent, Boeing are comenzi pentru 15 avioane 747 toate pentru a fi utilizate drept avioane de transport de marfă. 12 din aceste avioane vor merge la firma de curierat United Parcel Service Inc., iar soarta restului avioanelor este neclară având în vedere că sunt implicate într-o dispută cu grupul rusesc Volga-Dnepr Group. Sursele citate de Bloomberg susţin că Boeing a contactat alţi posibili clienţi americani pentru a cumpăra restul de trei aparate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9765
Diferența 0.0006
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.8238
Diferența -0.0046
Zi precendentă 4.8284
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9765 RON
USD flag1 USD = 4.8238 RON
GBP flag1 GBP = 5.8800 RON
CHF flag1 CHF = 5.2821 RON
AUD flag1 AUD = 2.9906 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3336 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0308 RON
NOK flag1 NOK = 0.4222 RON
SEK flag1 SEK = 0.4325 RON
XAU flag1 XAU = 420.2344 RON
Monede Crypto
1 BTC = 494850.05RON
1 ETH = 15666.74RON
1 LTC = 558.50RON
1 XRP = 14.83RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16913.68-0.08%
BET-BK3182.280.16%
BET-EF917.77-0.11%
BET-FI62990.74-0.23%
BET-NG1225.90-0.09%
BET-TR37297.48-0.08%
BET-TRN36253.09-0.08%
BET-XT1461.17-0.12%
BET-XT-TR3167.44-0.12%
BET-XT-TRN3085.29-0.12%
BETAeRO875.71-0.48%
BETPlus2498.66-0.09%
RTL37651.39-0.08%

Opinii

Profesorul de economie Mircea Coșea
Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel