Wisk, cu sediul în California, deținută de Boeing și Kitty Hawk - firma de vehicule aeriene lansată de cofondatorul Google Larry Page - este unul dintre zecile de producători de vehicule electrice cu decolare și aterizare verticală (eVTOL), dar se diferențiază prin faptul că își concentrează eforturile pe zborul autonom.
"Părerea noastră este că acesta este marele avantaj strategic al Wisk, trecerea directă la un avion care zboară singur, încorporând aceste principii la fiecare nivel de proiectare și dezvoltare", a declarat pentru Reuters Marc Allen, directorul de strategie al Boeing.
Decizia de a sări peste o generație de avioane eVTOL pilotate, dezvoltate de startup-uri independente și de unele grupuri aerospațiale, presupune o intrare în serviciu mai târzie decât data de 2024 avută în vedere de majoritatea concurenților.
Boeing a refuzat să ofere o dată pentru ceea ce numește a șasea generație a vehiculului de pasageri Wisk, dar surse din industrie au declarat că ideea este de a-l prezenta pentru certificare în jurul anului 2028.
Tesla la cuțite cu JPMorgan! Ce s-a întâmplat
Boeing a precizat că acesta ar fi primul vehicul autonom pentru transportul de pasageri care va fi certificat în Statele Unite.
Într-o declarație, Wisk a declarat că investiția de 450 de milioane de dolari din partea Boeing ar face din ea "una dintre cele mai bine finanțate" companii de acest tip, dar nu a oferit alte detalii.
Strângerea de fonduri urmează unui val de fuziuni SPAC de miliarde de dolari de către concurenți, într-o tendință care s-a răcit recent.
Analiștii spun că calendarul de certificare rămâne principala sursă de incertitudine din jurul industriei, ale cărei debuturi includ Joby (JOBY.N) și Archer (ACHR.N), cu sediul în California, și rivalii europeni Lilium (LILM.O) și Vertical Aerospace.
Boeing deține o participație majoritară nedeclarată în Wisk.
Nu este singura companie aerospațială care face echipă cu Silicon Valley pentru a împărți costurile de dezvoltare și pentru a promova o abordare agilă a inovației, deoarece salturile simultane în domeniul electric, al materialelor și al tehnologiei de procesare aduc aviația la îndemâna startup-urilor.
"Tipurile de schimbări constante ale cererii care vor însoți aceste industrii emergente necesită într-adevăr o colaborare largă între cei din industrie care reunesc capacități diferite", a declarat Allen într-un interviu.
Dincolo de aceasta, gigantul aerospațial american, încărcat de datorii, este văzut ca fiind mai dispus, în mod selectiv, să co-dezvolte know-how în ceea ce privește capacitățile largi, cum ar fi autonomia și procesele avansate de producție, mai degrabă decât să controleze toate tehnologiile de vârf la nivel intern.
Întrebat dacă ar putea exista și alte parteneriate în cadrul activităților aerospațiale de bază ale Boeing, Allen a declarat: "Wisk este doar un exemplu minunat. Sunt sigur că nu va fi singurul exemplu".
Investiția Boeing în această companie ar putea aduce îmbunătățiri care ar putea fi aplicate în tot portofoliul Boeing, a adăugat el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.