Directorul general Kelly Ortberg a declarat într-un mesaj adresat angajaților că reducerea semnificativă a personalului este necesară „pentru a ne alinia la realitatea noastră financiară”, după ce greva continuă a lucrătorilor de pe Coasta de Vest a SUA a oprit producția avioanelor 737 MAX, 767 și 777.
„Ne resetăm nivelul forței de muncă pentru a ne alinia la realitatea noastră financiară și la un set mai concentrat de priorități. În următoarele luni, planificăm să reducem dimensiunea forței noastre de muncă totale cu aproximativ 10%. Aceste concedieri vor include directori, manageri și angajați”, se arată în mesajul lui Ortberg.
Acțiunile Boeing au scăzut cu 1,1% în tranzacțiile de după închiderea pieței.
Aceste schimbări radicale reprezintă o mișcare importantă din partea lui Ortberg, care a venit în august la conducerea producătorului de avioane, promițând să restabilească relațiile cu sindicatul și cu angajații săi.
Boeing a declarat într-un comunicat că se așteaptă acum la venituri de 17,8 miliarde de dolari în trimestrul 3, o pierdere pe acțiune de 9,97 dolari și un flux de numerar operațional negativ mai bun decât cel estimat de 1,3 miliarde de dolari.
În medie, analiștii se așteptau ca Boeing să genereze un cash-flow trimestrial negativ de 3,8 miliarde de dolari, potrivit datelor LSEG.
Thomas Hayes, manager de acțiuni la Great Hill Capital, a declarat că aceste concedieri ar putea pune presiune pe angajați pentru a pune capăt grevei.
„Greviștii care în această perioadă nu beneficiază de salarii nu vor să devină șomeri”, a declarat Hayes. „Aș estima că greva va fi rezolvată în termen de o săptămână, deoarece acești lucrători nu doresc să se regăsească în următorul lot de 17 000 de concedieri.”
Costuri uriașe declanșate de grevă
Un acord pentru a pune capăt grevelor este esențial pentru Boeing, care a depus miercuri o plângere împotriva practicilor neloiale de muncă la National Labor Relations Board, acuzând sindicatul mecanicilor că nu a negociat cu bună credință. Agenția de rating S&P a estimat că greva costă Boeing 1 miliard de dolari pe lună, iar compania riscă să își piardă ratingul de credit valoros.
Ortberg a mai spus că Boeing a notificat clienții că se așteaptă ca prima livrare a modelului 777X să aibă loc în 2026, din cauza provocărilor legate de dezvoltare, a întreruperii testelor de zbor și a întreruperii lucrului. Boeing s-a confruntat deja cu probleme legate de certificarea 777X care au întârziat semnificativ lansarea avionului.
„În timp ce afacerea noastră se confruntă cu provocări pe termen scurt, luăm decizii strategice importante pentru viitorul nostru și avem o viziune clară asupra muncii pe care trebuie să o facem pentru a restabili compania noastră”, a adăugat Ortberg.
Boeing va încheia programul său de avioane de marfă 767 în 2027, când va finaliza și livra restul de 29 de avioane comandate, dar a declarat că producția pentru avionul cisternă KC-46A va continua.
International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM), sindicatul care reprezintă lucrătorii greviști, a afirmat într-o declarație că anunțul Boeing privind avionul comercial de marfă 767 este îngrijorător și că va evalua implicațiile acestuia.
IAM a declarat că atât aceste pretenții, cât și renunțarea la avionul cargo 767 par a fi menite să distragă atenția de la „eșecul grupului de a se întoarce la masa negocierilor cu lucrătorii lor din prima linie”.
Boeing se confruntă cu amenzi uriașe
Boeing a fost audiat vineri în Texas în fața unui judecător care va decide dacă acceptă oferta constructorului de avioane de a pleda vinovat pentru fraudă în cadrul unui acord cu Departamentul de Justiție. Aceasta este o nouă lovitură pentru companie, având în vedere incidentul de la începutul anului, când ușa unui avion, condus de Alaska Ailines, s-a desprins în timpul zborului.
Boeing a fost de acord să plătească o amendă de până la 487,2 milioane de dolari, să cheltuiască cel puțin 455 de milioane de dolari pentru îmbunătățirea siguranței și să se confrunte cu trei ani de probațiune sub supraveghere judiciară.
Tot vineri, un organism național de supraveghere a declarat că Administrația Federală a Aviației „nu a fost eficientă” în supravegherea producției Boeing.
Reuters a raportat săptămâna aceasta că Boeing examinează opțiunile de a strânge miliarde de dolari printr-o vânzare de acțiuni și titluri similare acțiunilor.
Potrivit surselor, aceste opțiuni includ vânzarea de acțiuni ordinare, precum și de titluri de valoare precum obligațiuni convertibile obligatorii și acțiuni preferențiale. Una dintre surse a declarat că a sugerat companiei Boeing că ar trebui să strângă aproximativ 10 miliarde de dolari.
Compania are datorii de aproximativ 60 de miliarde de dolari și a înregistrat pierderi ale fluxului de numerar operațional de peste 7 miliarde de dolari pentru prima jumătate a anului 2024.
Analiștii estimează că Boeing ar trebui să strângă între 10 și 15 miliarde de dolari pentru a-și menține ratingurile, care sunt acum cu o treaptă peste junk.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.