Publicitate
Moody’s a anunțat vineri că examinează posibilitatea de a retrograda ratingul de credit al Boeing, care în prezent se află la Baa3, cel mai scăzut nivel investment-grade. Agenția de evaluare financiară va analiza durata grevei și impactul acesteia asupra fluxului de numerar, precum și posibilitatea ca Boeing să recurgă la o majorare de capital pentru a-și întări lichiditatea, notează Bloomberg.
Un moment critic pentru Boeing
De la începutul anului, Boeing a încercat să își mențină ratingul de credit investment-grade, însă situația companiei s-a complicat după ce lucrătorii au anunțat declanșarea grevei. Boeing are în prezent o datorie netă de peste 45 de miliarde de dolari și a suferit pierderi semnificative de numerar, după ce a fost nevoită să reducă producția în urma unui accident grav produs în ianuarie.
O retrogradare la nivelul „junk” ar adăuga presiuni financiare semnificative asupra companiei, crescând costurile de împrumut într-o perioadă în care aceasta încearcă să-și redreseze atât operațiunile comerciale, cât și cele din sectorul apărării. De asemenea, Boeing a înregistrat pierderi pe anumite contracte din domeniul apărării, iar activitatea sa spațială a fost afectată de întârzieri și depășiri de costuri.
Boeing se confruntă, de asemenea, cu plăți majore ale datoriei în anii următori, având de achitat 4 miliarde de dolari în 2025 și alte 8 miliarde de dolari în 2026, conform Moody’s.
Consecințele unei retrogradări la nivel „junk”
O retrogradare a ratingului de credit al Boeing la nivelul speculativ (junk) ar putea avea consecințe financiare extinse. Pe lângă costurile mai ridicate ale împrumuturilor, un rating „junk” ar reduce numărul de investitori dispuși să cumpere datoria companiei. Pentru ca o companie să fie scoasă din indicele de obligațiuni investment-grade și să fie considerată speculativă, două agenții de rating trebuie să retrogradeze ratingul de credit la nivelul junk.
În prezent, atât Fitch Ratings, cât și Standard & Poor’s, două dintre principalele agenții de evaluare financiară, mențin Boeing la cel mai scăzut nivel investment-grade, BBB-, ceea ce oferă companiei un spațiu de manevră limitat în cazul unei greve prelungite.
Reacția conducerii Boeing
Directorul financiar al Boeing, Brian West, a declarat la o conferință organizată de Morgan Stanley că compania va lua măsurile necesare pentru a-și consolida bilanțul și pentru a se asigura că își poate achita obligațiile financiare din următoarele 18 luni. West a subliniat că Boeing își menține angajamentul de a gestiona prudent datoriile și că prioritatea companiei este păstrarea ratingului de credit investment-grade.
„Rămânem angajați să gestionăm bilanțul în mod prudent”, a spus West. „Vrem să prioritizăm ratingul de credit investment-grade.”
Greva lucrătorilor de la Boeing: un factor cheie
Decizia Moody’s de a reevalua ratingul de credit al Boeing vine pe fondul grevei declanșate de aproximativ 33.000 de lucrători de la principalele locații Boeing din zona Seattle. Aceștia au votat împotriva unui nou acord de muncă propus de companie, care includea o creștere salarială de 25% și alte beneficii. Cu toate acestea, lucrătorii au respins oferta și au decis să intre în grevă.
Deși este încă neclar cât de lungă și disruptivă va fi greva, atât Boeing, cât și liderii sindicali au indicat disponibilitatea de a reveni la masa negocierilor. În același timp, însă, durata și impactul grevei vor juca un rol crucial în evaluarea ratingului de credit al companiei.
Fitch Ratings a avertizat vineri că ratingul investment-grade al Boeing are „spațiu limitat pentru o grevă”, indicând faptul că o prelungire a conflictului de muncă ar putea afecta și mai mult stabilitatea financiară a companiei.
Presiuni suplimentare asupra operațiunilor Boeing
Pe lângă impactul grevei, Boeing se confruntă cu dificultăți și în alte segmente ale activității sale. În sectorul apărării, compania a înregistrat pierderi pe anumite contracte, iar proiectele din domeniul spațial au fost afectate de întârzieri și costuri mai mari decât cele estimate inițial. Aceste probleme au contribuit la creșterea datoriilor și la scăderea fluxului de numerar al companiei.
În acest context, menținerea ratingului de credit investment-grade devine o prioritate pentru Boeing, întrucât o retrogradare la nivelul „junk” ar limita accesul companiei la capitaluri și ar face împrumuturile mai scumpe, exact într-un moment în care trebuie să își regândească strategia financiară.
Situația financiară a Boeing este într-o perioadă critică, iar greva lucrătorilor vine într-un moment de vulnerabilitate pentru companie. În timp ce managementul se concentrează pe menținerea ratingului de credit și pe găsirea de soluții pentru consolidarea bilanțului, rezultatul negocierilor cu sindicatul și durata grevei vor fi factori determinanți pentru viitorul financiar al Boeing.
Investitorii și agențiile de evaluare financiară vor urmări cu atenție evoluțiile din cadrul companiei în următoarele luni, pentru a determina dacă Boeing poate depăși aceste dificultăți și poate evita o retrogradare la nivel speculativ.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.