Kelly Ortberg, în vârstă de 64 de ani, fostul director al Rockwell Collins, își va începe activitatea la Boeing pe 8 august. El are misiunea de a relansarea producția de avioane și de a restabili încrederea autorităților de reglementare, industriei și a publicul călător, scrie Reuters.
Acțiunile au crescut cu 2,9% după răspândirea veștii.
Boeing, unul dintre cei doi producători globali de avioane, a trecut printr-o lovitură grea de imagine după ce, la 5 ianuarie, ușa unui model MAX 9 a fost smulsă în timpul zborului operat de Alaska Airlines care transporta 171 de pasageri. Compania a înregistrat o pierdere de 1,4 miliarde de dolari în al doilea trimestru și continuă pe un trend negativ.
Incidentul a dus în cele din urmă la demisia directorului general Dave Calhoun și la plecarea președintelui consiliului de administrație al companiei, în timp ce autoritățile de reglementare au luat în vizor problema siguranței aeronavelor Boeing, companie deja zdruncinată de accidentele anterioare din 2018 și 2019.
La scurt timp după accident, Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a interzis Boeing să extindă producția de avioane din familia 737 MAX, unul dintre cele profitabile modele ale companiei, fără a estima cât timp va dura această restricție.
Autoritatea americană de reglementare în domeniul aviației a limitat producția la 38 de avioane pe lună.
La 28 februarie, autoritatea de reglementare a acordat Boeing 90 de zile pentru a elabora un plan cuprinzător de abordare a „problemelor sistemice de control al calității”, pe care compania l-a prezentat în luna mai.
Cu toate acestea, administratorul FAA a declarat că Boeing nu va fi autorizat imediat să crească producția de 737 MAX.
Noul CEO, bine-venit
„În timpul conducerii sale la Collins, a fost foarte apreciat de angajați, au declarat analiștii Jefferies într-o notă de la începutul acestei săptămâni, după ce publicația din industrie Air Current a raportat că Ortberg a fost un candidat cu potențial.
La bază inginer mecanic, Ortberg are mai mult de 30 de ani de experiență în domeniul aerospațial și al apărării, inclusiv numeroase funcții executive. După cinci ani în care a condus Rockwell Collins, el a condus integrarea companiei cu United Technologies și RTX până la retragerea sa din RTX în 2021.
El l-a devansat pe Patrick Shanahan la unul dintre posturile industriale de top, după ce fostul CEO al Spirit Aero a fost văzut ca favorit pentru al înlocui pe Dave Calhoun la Boeing de către unii analiști și investitori.
„Este mult de muncă și abia aștept să încep”, a spus Ortberg într-o declarație recentă.
Cifrele în cădere liberă ale Boeing
În al doilea trimestru, Boeing a livrat un total de 92 de aeronave, în scădere cu 32% față de anul trecut. Acesta a înregistrat o pierdere de 2,33 dolari pe acțiune, în condițiile în care afacerile sale problematice din domeniul apărării și spațiului au exacerbat presiunea financiară asupra companiei.
Unitatea Apărare, Spațiu și Securitate, una dintre cele trei activități principale ale Boeing, a pierdut miliarde de dolari în 2022 și 2023, pierderi pe care directorii le-au atribuit depășirii costurilor aferente contractelor cu preț fix.
Astfel de contracte au marje ridicate, dar îi fac pe contractorii din domeniul apărării vulnerabili la presiunile inflaționiste care au afectat câștigurile companiilor americane în ultimii ani.
Directorul financiar al Boeing, Brian West, a declarat în luna mai că producătorul de avioane va pierde în loc să genereze numerar în 2024, afectat de scăderea livrărilor de avioane comparativ cu anul trecut.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.