Publicitate
Producătorul de avioane Boeing, confruntat cu probleme de producție și cu o grevă majoră în fabricile americane, a anunțat că intenționează să strângă până la 25 de miliarde de dolari de pe piețele financiare, dar și că a obținut credit 10 miliarde de dolari de la mai multe bănci.
În documentul remis bursei, compania subliniază că își rezervă dreptul de a plasa pe piață diverse titluri de valoare, cum ar fi obligațiuni sau acțiuni, pentru a-și reînnoi fluxul de numerar afectat de mișcarea socială care a costat-o deja peste 3 miliarde de dolari în prima lună de la lansarea acesteia, conform Anderson Economic Group (AEG). Operațiunile se pot desfășura în mai multe etape și conform unui program care va fi precizat ulterior.
Mii de locuri de muncă
La sfârșitul săptămânii trecute, Boeing a anunțat că va proceda, în următoarele luni, la o reducere de 10% a efectivelor sale, adică aproximativ 17.000 de locuri de muncă. Vor fi luate, totodată, o serie de măsuri care îi afectează catalogul de avioane, pentru a încerca să-și depășească dificultățile financiare. În două mesaje separate, producătorul de avioane a anunțat, de asemenea, încă o amânare pentru livrarea noului său avion 777X și încetarea producției de navelor cargo 767, în 2027. De asemenea, a avertizat că rezultatele sale pentru trimestrul trei vor fi împovărate de costuri mari datorate, în special, grevei a peste 33.000 de lucrători de la jumătatea lunii septembrie. Acțiunile Boeing au încheiat sesiunea în creștere cu 3% la Bursa de Valori din New York.
Toate categoriile de personal
Reducerea de personal va afecta toate categoriile, de la management, la angajati - a declarat Kelly Ortberg, într-un mesaj adresat celor 170.000 de angajați ai grupului. El a adăugat că detaliile vor fi furnizate săptămâna viitoare de managerii de linie, indicând că măsurile de concediu parțial în vigoare din 20 septembrie pentru a menține fluxul de numerar al grupului pe durata grevei au fost suspendate. De asemenea, au vizat toate categoriile de personal - cu excepția greviștilor - și au afectat, prin rotație, câteva zeci de mii de persoane. Ei au făcut parte dintr-un program mai mare de economii.
Producția avioanelor 787 Dreamliner este singura încă în funcțiune deoarece angajații fabricii, situată în Carolina de Sud (est), nu sunt sindicalizați. Câteva luni de negocieri, inclusiv cu mediere federală, nu au permis sindicatului și conducerii companiei să cadă de acord asupra unui nou acord social pe patru ani. „Compania noastră se află într-o poziție dificilă”, a menționat Kelly Ortberg în mesajul său. Potrivit acestuia, „restabilirea grupului necesită decizii dificile și trebuie să facem schimbări structurale pentru a ne asigura că rămânem competitivi și că ne servim clienții pe termen lung”.
Amânări și renunțări
„Faptul că se plâng de propunerile noastre arată disperarea lor și demonstrează membrilor noștri că luptăm pentru ei”, a spus sindicatul într-o declarație postată pe rețeaua X, dar fără a aminti despre reducerea a 17.000 de locuri de muncă.
Potrivit unui comunicat de presă, prima livrare a aeronavei 777-9 ar trebui să aibă loc în 2026 (în loc de 2025), iar cea a lui 777-8 în 2028. Inițial, acestea erau programate să intre în funcțiune în 2020. Grupul intenționează, de asemenea, că livreze și avioanele 767 cargo comandate până în prezent, dar își vor opri producția comercială în 2027. Totuși, va continua cea a versiunilor pentru avionul militar de realimentare KC-46A. Producătorul de avioane avertizează, de asemenea, că rezultatele sale din al treilea trimestru, care sunt programate să fie publicate pe 23 octombrie, vor fi reduse cu câteva miliarde de dolari în cheltuieli.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.