Compania CBoeing s-a confruntat cu critici din partea președintei Comisiei Federale de Comerț (FIC), Lina Khan, care a numit compania „prea mare pentru a eșua, pentru a da faliment”.
Subliniind că fuziunea dintre Boeing și rivalul McDonnel Douglas, în 1997, a dus la o încetinire a inovației și la o reducere a calității produselor, șefa FTC a criticat politicile SUA care au permis consolidarea industriei aerospațiale.
„Noul Boeing rezultat în urma fuziunii și-a decimat forța de muncă, și-a relocat producția și a cerut concesii salariale. [...] Boeing a devenit efectiv prea mare pentru a da faliment și, în același timp, a devenit un punct de sprijin pentru țările care doresc să influențeze politica americană”, a spus Lina Khan.
Doamna Khan a făcut, de asemenea, o paralelă între consolidarea industriei, IBM și AT&T, care s-au confruntat cu aplicarea legislației antitrust în anii 1970, ceea ce a condus la o creștere a concurenței în industrie.
Boeing sub presiune: Europa amenință
Între timp, constructorul de avioane Boeing se află sub presiune după numeroasele incidente suferite în ultimul timp de aeronavele sale. Agenția europeană pentru securitate aeriană ar putea decide să retragă aprobările pentru producția de avioane.
Boeing a intrat în vizorul EASA. Agenția Uniunii Europene pentru securitate aeriană a anunțat, prin vocea directorul său executiv interimar, Luc Tytgat, că, ”dacă va fi necesar” aprobările acordate companiei americane pentru producția de avioane ar putea fi retrase. Iar din această cauză, Boeing trebuie să dea explicații după numeroasele controverse privind aeronavele sale. Cel mai marcant incident a avut loc pe 5 ianuarie, când un 737 Max 9 a pierdut o parte din fuselaj în zbor.
Săptămâna trecută, Administrația Americană a Aviației Civile, faimoasa FAA, a dezvăluit că auditul efectuat la Boeing și la furnizorul Spirit AeroSystems a fost prea puțin concludent. Ceea ce înseamnă că producția avioanelor 737 Max va ridica probleme.
Dincolo de problema Boeing în sine, există problema controalelor. Într-adevăr, FAA și EASA au convenit că diferitele aprobări de siguranță emise de o agenția vor fi recunoscute de cealaltă. Cu toate acestea, dacă una dintre părți își exprimă îndoieli, ar putea fi nevoiți să verifice singuri ce se întâmplă. Un eșec al discuțiilor ar putea duce la suspendarea certificărilor.
Nu este însă și cazul Boeing, pentru moment. „Nu vedem de ce [certificarea] nu ar putea fi menținută deocamdată. Este mai mult vorba despre condițiile de supraveghere și de control care sunt deja în vigoare”, a spus Luc Tytgat. Potrivit spuselor sale, discuțiile cu managerii superiori ai producătorului american au fost liniștitoare. „Am observat o schimbare în management. Ei vor să pună mai mult accent pe controalele calității, pe calitatea produselor și am fost cu adevărat liniștit de dorința lor de a schimba [...] controlul calității producției”, conchide el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.