"Se solicitau date personale, sub diverse pretexte (confirmarea unor cereri de împrumut, ştergerea împrumutului din sistem, date de card etc., în funcţie de răspunsurile date de cel contactat)", se precizează în comunicat.
BNR atrage atenţia că apelurile menţionate nu au fost iniţiate din reţeaua telefonică a BNR.
Totodată, reprezentanţii instituţiei precizează că Banca Naţională a României, în calitatea sa de bancă centrală a ţării, îndeplineşte atribuţii reglementate expres de Legea nr 312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României şi nu este abilitată să ofere populaţiei produse sau servicii de creditare.
"Este important să nu se dea curs solicitărilor de acest tip, venite din partea unor persoane care pretind că sunt salariaţi sau reprezentanţi ai BNR şi care invocă pretinse împrumuturi solicitate/aprobate/acordate de BNR şi solicită date sau documente cu caracter personal sau transferuri de bani în diferite scopuri", se mai spune în comunicat.
Totodată, BNR a sesizat poliţia în legătură cu utilizarea frauduloasă a numerelor de telefon şi a numelui BNR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.