Un ultim exemplu în acest sens este acordul comercial semnat între startup-ul californian Figure și producătorul german de automobile BMW. Aceasta prevede desfășurarea a Figure 01, robotul umanoid fabricat de stratup, în cadrul fabricii de producție BMW situată în Spartanburg în Statele Unite, relatează The Verge.
În acest context, umanoizii de la Figure sunt destinați să automatizeze sarcinile de fabricație considerate „dificile, periculoase sau plictisitoare, ceea ce le va permite angajaților să se concentreze asupra aptitudinilor și proceselor care nu pot fi automatizate”, indică Figure într-un comunicat de presă.
Înainte de asta, Figure și BMW vor trebui mai întâi să identifice cazurile în care umanoidul poate fi utilizat în fabrică și să aștepte între unul și doi ani. De atât timp au nevoie mașinile să învățe cum să execute sarcinile legate de procesele de producție ale BMW.
Creșterea roboților umanoizi echipați cu inteligență artificială (AI) va fi unul dintre evenimentele tehnologice definitorii ale anului 2024. În timp ce Tesla a dezvăluit a doua generație a robotului său Optimus în decembrie anul trecut, Amazon testează în prezent robotul robotic Digit de la Agility în depozitele sale americane. Recent, compania norvegiană 1X, finanțată de OpenAI, a prezentat Neo, un robot umanoid biped care va afișa o față pe un ecran și va putea efectua diverse manipulări specifice omului.
Citește și Utilizare abuzivă a inteligenței artificiale. OpenAI pune piciorul în prag
Citește și Accesorii care dau superputeri, prezentate la Salonul tehnologiei de la Las Vegas
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.