Deja BMW are fabrică în San Luis Potosi iar extinderea va permite companiei să majoreze numărul de angajaţi cu aproximativ 1.000.
Decizia face parte din planul BMW ca până în 2030 vehicule complet electrice să reprezinte peste jumătate din vânzări, a precizat grupul german.
Peste 500 milioane de euro din suma investită în Mexic va fi alocată unui centru de asamblare a bateriilor, aici urmând să fie angajaţi aproximativ 500 de angajaţi, iar alte 500 de locuri de muncă vor fi create în alte domenii, a informat BMW.
Restul de 300 milioane de euro vor fi folosiţi pentru adaptarea şi extinderea atelierului auto şi pentru construirea unei noi linii de asamblare, a declarat şeful fabricii, Harald Gottsche, pentru Reuters.
"Vom începe construirea centrului de asamblare a bateriilor şi extinderea fabricii la începutul lui 2024, şi vom majora producţia la începutul lui 2027", a adăugat Gottsche.
Anunţul vine după câteva expansiuni majore ale BMW în ultimele luni, inclusiv investiţia de 1,7 miliarde de dolari în Statele Unite şi decizia de a investi în Ungaria două miliarde de euro pentru a construi o fabrică de vehicule electrice. Aceasta va fi prima unitate a BMW unde nu vor fi produse vehicule alimentate cu combustibili fosili.
Gottsche a anunţat că uzina din Mexic îşi va majora producţia de energie solară şi va renunţa la folosirea gazelor naturale în favoarea biometanului. "Vrem să depăşim fabrica din Ungaria, desigur", a adăugat Gottsche.
Mexicul şi-a intensificat eforturilor de a atrage producători de vehicule electrice, având ca obiectiv ca până în 2030 jumătate din producţie să fie reprezentată de maşinile electrice.
Deşi unii lideri din industrie sunt sceptici că acest obiectiv va fi îndeplinit, Gottsche a declarat că modelele complet electrice şi hibride reprezintă deja 30% din vânzările BMW în Mexic.
BMW, care are trei fabrici în America Latină, a deschis uzina de un miliard de de dolari din San Luis Potosi în 2019, unde, în prezent, produce modelele 3 Series, 2 Series Coupe şi M2.
Recent, BMW AG a anunţat că a livrat un număr total de 2,4 milioane de vehicule în 2022, cu 4,8% mai puţine decât în 2021, în condiţiile în care blocajele de pe lanţurile de aprovizionare provocate de carantina din China şi războiul din Ucraina au afectat livrările.
Ford revine în Formula 1 din 2026 ca partener tehnic al echipei Oracle Red Bull Racing
Constructorul auto american Ford a anunţat vineri că a încheiat un parteneriat tehnic strategic pe termen lung cu echipa de Formula 1 Oracle Red Bull Racing, pentru dezvoltarea următoarei generaţii de sistem de propulsie hibrid care va fi utilizat începând cu sezonul 2026, informează un comunicat de presă.
Red Bull Ford Powertrains va furniza sistemul de propulsie hibrid pentru echipele Oracle Red Bull Racing şi pentru Scuderia AlphaTauri, din 2026 şi până cel puţin în 2030.
"Acesta este începutul unui nou capitol palpitant din povestea Ford în motorsport, care a început când străbunicul meu a câştigat o cursă care a ajutat la înfiinţarea companiei noastre", a spus Bill Ford, preşedinte executiv al companiei.
Începând din 2023, Ford şi Red Bull Powertrains vor lucra la dezvoltarea sistemului de propulsie hibrid, conform cu viitoarele reglementări tehnice, care va include un motor electric de 350 kW şi un nou motor cu ardere internă capabil să accepte combustibil alternativ. Noul sistem de propulsie va fi utilizat începând cu sezonul 2026 din Formula 1.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.