Publicitate
BMW, liderul pieței de vehicule electrice în iulie
BMW AG a reușit să depășească Tesla Inc. în vânzările de vehicule electrice în Uniunea Europeană în luna iulie, marcând o premieră în competiția acerbă dintre cei doi producători auto. Potrivit datelor compilate de consultanții de la Jato Dynamics, BMW a înregistrat vânzări de 14.869 de unități complet electrice în luna iulie, în creștere cu aproximativ o treime față de aceeași perioadă a anului trecut. În contrast, livrările Tesla au scăzut cu 16%, la 14.561 de unități.
Această performanță solidă a BMW marchează prima ocazie în care producătorul german de automobile de lux depășește Tesla într-o lună pe piața europeană. Cu toate acestea, pe parcursul anului, Tesla continuă să domine clasamentul vânzărilor de vehicule electrice în regiune. În total, în iulie, cumpărătorii europeni au înmatriculat 139.300 de noi vehicule electrice, ceea ce reprezintă o scădere de 6% față de aceeași lună a anului trecut.
Cererea de vehicule electrice scade în Europa
Declinul general al vânzărilor de vehicule electrice în Europa reflectă o tendință mai largă de răcire a cererii, pe măsură ce mai multe țări, inclusiv Germania și Suedia, au redus sau au eliminat subvențiile pentru aceste vehicule. În consecință, producătorii auto au început să reevalueze și să reducă ambițiile lor în ceea ce privește vehiculele electrice.
Volkswagen AG, cel mai mare producător auto din regiune, a anunțat recent că își reduce capacitatea de producție la fabricile din Germania cu costuri ridicate și a sugerat că ar putea amâna lansarea unor noi modele electrice. În același timp, Mercedes-Benz Group AG își revizuiește planurile de electrificare și ambițiile în ceea ce privește bateriile.
Factori care influențează scăderea vânzărilor
Analistul Jato Dynamics, Felipe Munoz, a subliniat că lipsa de claritate în ceea ce privește stimulentele pentru vehicule electrice și viitorul acestora continuă să reprezinte o barieră pentru consumatori. "Acești factori, alături de valoarea reziduală scăzută a vehiculelor electrice, au contribuit la declinul înregistrat în iulie," a explicat Munoz.
Cu toate acestea, BMW a reușit să inverseze această tendință datorită cererii robuste pentru modelele sale electrice, inclusiv i4 și iX1, care au depășit vânzările modelelor de dimensiuni similare de la Mercedes și Audi. Tesla Model Y și-a păstrat titlul de cel mai bine vândut model electric din Europa în prima jumătate a anului, însă livrările acestuia, un model vechi de peste patru ani, sunt în scădere.
Impactul tarifelor UE asupra producătorilor chinezi
În timp ce producătorii chinezi de automobile, cum ar fi BYD Co. și SAIC Motor Corp., au continuat să își extindă prezența în Europa pe parcursul acestui an, noile tarife impuse de UE au încetinit semnificativ influxul lor. În iulie, importurile de vehicule chinezești au scăzut cu 45% față de luna precedentă.
Scăderea cererii pentru vehicule electrice și reconfigurarea strategiilor de producție ale producătorilor europeni ar putea indica o etapă de tranziție pe piața auto din Europa, pe măsură ce consumatorii și producătorii navighează printre provocările economice și reglementările în schimbare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.